جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طاهری

حوزه/ استاد حوزه با بیان این که استفاده از تجربیات بزرگان یکی از راه های رسیدن به موفقیت می باشد، گقت: یکی از مزیت های استفاده از تجربیات بزرگان آشنایی با عوامل شکست است که از متحمل شدن دوباره این خسارات جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام حسن طاهری از اساتید حوزه، ظهر امروز در درس اخلاق که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، برگزار شد با تاکید بر جدی گرفتن تحصیل در ایام جوانی، گفت: طلاب باید قدر جوانی خود را بدانند و آن را بیهوده سپری نکنند.

وی افزود: سپری شدن این فرصت بزرگ تنها با تجربه و گذر عمر فهمیده می شود و نباید طوری شود که پس از این که سنی از انسان گذشت احساس یاس و نامیدی به او دست دهد.

این استاد حوزه با بیان این که استفاده از تجربیات بزرگان یکی از راه های رسیدن به موفقیت می باشد اظهار داشت: یکی از مزیت های استفاده از تجربیات بزرگان آشنایی با عوامل شکست است که از متحمل شدن دوباره این خسارات جلوگیری خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رسالت حوزه های علمیه در سه محور عقاید، احکام و اخلاق تعریف می شود و کسی می تواند موفق شود و عالم ربانی شود که بر مدار این سه محور حرکت کند.

حجت الاسلام طاهری، اخلاق را ظرفی برای دین دانست و گفت: اگر این ظرف درست نشود و یا خوب ساخته نشود نتیجه اش نابودی عمل خواهد بود، بنابراین توجه به اخلاق یکی از ضروریت های زندگی انسان ها می باشد.

وی یادآور شد: در احایدث ما خواب عالم عبادت، مذاکره او تسبیح و نفس کشیدنش صدقه عنوان شده است و لذا ذکر این نکته ضروری است که به یاد داشته باشید که در چه جایگاهی قرار دارید و پا در چه عرصه ای گذاشته اید.

این استاد حوزه در پایان به داستان معروفی از پیامبر اسلام در مورد توجه به علم اشاره کرد و گفت: روزی رسول خدا وارد مسجد شدند و دو گروه را مشاهده کردند که گروهی در حال عبادت و گروهی دیگر در حال تعلیم بودند و رسول خدا به سمت گروهی که مشغول تعلیم بودند رفتند و زمانی که یاران علت این کار را جویا شدند حضرت فرمودند: "هردو گروه کار خوبی انجام می دهند اما من علم را دوست دارم. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha