جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هیأت زینبیون قم

حوزه/ مسئول هیئت زینبیون قم به تشریح فعالیت های این هیئت در ایام مختلف سال پرداخت و گفت: به دنبال این هستیم تا هیئات مذهبی ای در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

جعفر اسکندری، مسئول هیأت زینبیون قم در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که هیئت زینبیون سال 1384 از سوی جمعی از رفقای طلبه تأسیس شد، اظهار داشت: این هیئت 14 سال است که بدون وقفه در حال فعالیت است و برنامه های هفتگی و مناسبتی دارد.

وی برنامه های جهادی، عمرانی، اعزام مبلغ و اردوهای تفریحی زیارتی را از دیگر فعالیت های هیأت عنوان کرد و افزود: در بحث اقتصادی نیز هیئت ورود داشته و فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی و تبلیغی را برای اعضا و علاقه مندان با کمترین قیمت دائر کرده و سود حاصله از این فروشگاه صرف هزینه های خود هیأت می شود.

 مسئول هیئت زینبیون قم ادامه داد: تشکیل جامعه ایمانی عهد یکی دیگر از برنامه های هیأت زینبیون است که طی آن جلساتی را با ارکان هیئات مذهبی اعم از وعاظ، شاعران، بانیان، مسئولان و سخنرانان داریم و تبادل نظراتی صورت می گیرد.

وی با بیان این که در هیئت، قرارگاه خدماتی، تشکیلاتی و فرهنگی کریمه نیز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: کار این قرارگاه اعزام مبلغ به هیئات مذهبی، برگزاری یادواره همراه با اعزام طراح، مجری، مداح و سخنران در هیئات، تغذیه فکری و فرهنگی و تولید کتابچه سبک زندگی هیأتی یا حسینی، هیأت های مذهبی است.

اسکندری، مهندسی فرهنگی، مدیریت فرهنگی و کار تشکیلاتی هیئات را از دیگر وظایف قرارگاه کریمه عنوان کرد و گفت: اصل کار قرارگاه این است که حرکتی همچون اربعین انجام دهد و در همین راستا همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) برخی حسینیه ها، مراکز و هیئات را به خط کردیم و زائران بانوی کرامت را اسکان دادیم و این برنامه در طول سال نیز با ایجاد مکان های دائمی در حال اجرا است.

وی با بیان این که برنامه ها طوری در هیئت اجرا می شود که مورد پسند جوانان، طلاب و خانواده ها قرار بگیرد، افزود: همه کارفرمایان هیأت طلبه هستند و به دنبال این هستیم تا هیئات مذهبی ای در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم.

مسئول هیئت زینبیون قم با اظهار تأسف از تمایل پیدا کردن برخی هیئات به سمت جریان های انحرافی، اظهار داشت: در همین راستا ما در هیأت زینبیون اقدام به برگزاری دوره آشنایی با فرقه های نوظهور همراه با ارائه گواهینامه برای هیئات مذهبی کرد.

وی به برنامه هیئت زینبیون در ایام محرم نیز اشاره ای کرد و ادامه داد: برنامه هیأت در ایام محرم با توجه به اعزام طلاب به تبلیغ در دهه اول از شام شهادت امام سجاد(ع) آغاز می شود و تا شب بیستم محرم ادامه دارد که این برنامه از ساعت 21:30 آغاز می شود و تا ساعت 23 به اتمام می رسد.

اسکندری با بیان این که برنامه هیئت شب های جمعه به صورت مستمر برقرار است، بیان داشت: علاقه مندان می توانند جهت حضور در برنامه های هیأت زینبیون به خیابان چهارمردان، کوچه 5(کوچه عشقعلی)، گذر جدّا، فرعی 9، کوچه 5 مراجعه کنند.

گفت و گو: محمد باقر محجوب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha