جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ امام جمعه همدان با اشاره به این که دشمن برنامه های ویژه ای برای نوجوانان 12 و 13ساله دارد، گفت: گروه های تبلیغی وجود دارند که به صورت تخصصی بر روی تربیت دانش آموزان و مدارس کار کرده اند و می توان با حمایت از آن ها انتظار رسیدن به اهداف مورد نظر را داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در شورای هماهنگی حوزه و آموزش و پرورش استان همدان با بیان این که در نظام اسلامی علیرغم وجود نهاد های  مختلف همه برای یک هدف فعالیت می کنند، اظهار داشت: حوزه و آموزش و پرورش را یک روح در دو بدن بدانیم، البته شاید به ظاهر در تقسیم وظایف تفاوت هایی وجود داشته باشد اما در باطن، هدف همه ما یکی است.
وی با تاکید بر این که دشمن برای ترویج منکرات در جامعه برنامه ویژه ای دارد، ابراز داشت: هیچ نهادی همانند مدارس و مساجد در حال حاضر نمی تواند یاور ما در مبارزه با نقشه های دشمنان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: دشمن برنامه های ویژه ای برای نوجوانان در سن 12 و 13سالگی دارد، بنابراین همه ما مسئولیم که از این نسل صیانت کنیم.
وی تاکید کرد: باید آموزش و پرورش را خط مقدم مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن بدانیم، و لذا بهترین نهاد برای مقابله با دشمن در زمینه کار های فرهنگی آموزش و پرورش است.
امام جمعه همدان، همراهی حوزه و آموزش و پروش را زمنیه ساز به دست آورن موفقیت های بزرگ عنوان کرد و گفت: البته مشکلاتی هم در روند کار ها وجود دارد، اما اگر اراده خود را قوی کنیم موفقیت دور از دسترس نخواهد بود.
وی با تقدیر از فعالیت های تبلیغی طلاب در مدارس، یادآور شد: باید از خدمات حجت الاسلام ارتقایی و گروه تبلیغی سراج بابت تلاش هایی که در ایجاد ارتباط بین حوزه و مدارس کشیده اند، تقدیر کرد، اما متاسفانه گزارش هایی از تعاملات کمتر در شهرستان ها وجود دارد که نیازمند رسیدگی جدی است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: گروه های مختلفی از طلاب وجود دارند که به صورت تخصصی بر روی برنامه های تربیتی دانش آموزان و مدارس کار کرده اند و می توان با احیا کردن این گروه ها و حمایت از آن ها انتظار رسیدن به اهداف مورد نظر را داشت.
وی با تاکید بر این که خداوند در قرآن اقامه نماز را راهی برای جلوگیری از ترویج منکر در جامعه دانسته است، اظهار داشت: این جمله، جمله ای خبری است و به این معنی که اشتباه در آن وجود ندارد و لذا باید بر روی آن سرمایه گذاری کنیم.
امام جمعه همدان با بیان این که هر چه برای نماز چه در بعد معنوی و چه در بعد مادی هزینه کنیم باز هم کم است، یادآور شد: چه چیزی را بهتر از نماز می توان نام برد که بتواند ناهی از منکر باشد؟
وی، حضور نماز را سبب کاهش آسیب ها دانست و گفت: هر جا که انسان دغدغه دین را داشته باشد خداوند این قول را داده است که یاور او خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان سهم مدارس را در ترویج فرهنگ نماز بسیار بالا عنوان کرد و  افزود: متاسفانه امروز توجه به نماز در برخی از خانواده ها کمتر شده است و مدارس و آموزش و پرورش در رفع این مشکل باید به صورت جدی ورود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha