پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: ۱۴ هزار طلبه و فضلا برای گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه فرهنگیان و تدریس در مدارس اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، در جمع خبرنگاران سمنان، اظهار داشت: ۱۴ هزار نفر از طلاب و فضلا برای گذراندن دوره‌های تخصصی برگزاری کلاس‌های علوم دینی مدارس اعلام آمادگی کردند.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: با توافق حوزه علمیه، وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان، این افراد برای گزینش و گذراندن دوره تخصصی و همکاری برای تدریس ۶ رشته علوم دینی و قرآنی در مدارس اعلام آمادگی کردند که پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در دانشگاه فرهنگیان، از سال تحصیلی آینده به‌کارگیری می‌شوند.

وی افزود: این توافق‌نامه یکی از  ۲۰۰ زمینه فعالیت تخصصی روحانیون است که در کار ویژه‌های بهره‌گیری از توان تخصصی طلاب و روحانیون استخراج‌شده و با انعقاد ۴۰ توافقنامه با دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، در حال پیگیری است.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری خاطرنشان کرد: ۳۱ کرسی درس خارج فقه و اصول در استان‌ها نیز با مجوز رسمی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به ورود حوزه‌های علمیه به بخش آموزش‌های تخصصی، گفت: درختواره ۳۰۰ رشته تخصصی مبتنی بر نیازهای روز جامعه طراحی‌شده است و به‌تدریج در استان‌ها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha