شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مدیر مدرسه این توانایی را دارد که صدها دانش آموز را در نماز های جماعت با خود همراه کند و این گونه اقامه نماز را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در شورای هماهنگی حوزه و آموزش و پرورش استان همدان با تاکید بر اهمیت توجه به مسئله آموزش و پرورش، گفت: تربیت و پرورش و انسان سازی که همان کار انبیا بوده، موضوع مهمی است که نیازمند توجه ویژه همه مسئولان است.

وی افزود: ما منت طلاب را می کشیم که در خدمت آن ها هستیم، اما باید گفت که وظیفه آموزش و پرورش سخت تر است، چرا که انسان ها و نیروهایی که بعدها در حوزه ها و نهاد های دیگر مشغول به کار می شوند، ابتدا در آموزش و پرورش تربیت می شوند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که تربیت اسلامی در کنار آموزش علوم مختلف باید مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: افراد تحصیلکرده موفق اگر تربیت اسلامی نداشته باشند پس از فارغ التحصیل شدن به خارج می روند و زحماتی را که شما کشیده اید و این گل های سرسبد را تربیت کرده اید، ثمره اش برای دشمنان نظام و کشور های دیگر می شود.

وی تصریح کرد: تعهد باید در کنار تحصیل باشد و اگر این تعهد جدی گرفته نشود، افراد برای منافع شخصی خود به سمت کشورهای غربی می روند.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، به نقش مدیران مدارس در اقامه نماز اشاره کرد و گفت: مدیر مدرسه این توانایی را دارد که صدها دانش آموز مدرسه خود را در نماز های جماعت با خود همراه کند و این گونه اقامه نماز را تقویت کند.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) به عنوان الگویی کامل برای ما به خوبی اهمیت نماز را در رفتار خود نشان می دادند و به طور مثال هنگامی که در پاریس خبرنگاران مشغول مصاحبه با ایشان بودند، بعد از شنیدن صدای اذان مصاحبه را رها کردند و به سراغ اقامه نماز رفتند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که دانش آموزان و کارمندان به نحوه رفتار مدیران نگاه می کنند و الگو می گیرند، یادآور شد: این حضور شخص مدیر از ده ها نوشته و سخنرانی اثرش بیشتر است.

وی با اشاره به اجرای طرح امین در مدارس استان همدان، اظهار داشت: این طرح در سال گذشته به 120 مدرسه رسید، اما با این وجود باز هم تا رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله زیاد داریم و مدارس زیادی هستند که این طرح در آن ها اجرا نشده است.

آیت الله موسوی اصفهانی با تاکید بر این که ائمه جمعه در تشویق مردم به اقامه نماز دارای نقش موثری هستند، ابراز داشت: ائمه جمعه می توانند در شهرستان های خود با دعوت از مسئولان و مدیران مدارس اهمیت این مسائل را مطرح کنند و از آنها در ترویج این فرهنگ یاری بخواهند.

وی در پایان به عنوان پیشنهاد از ائمه جمعه استان خواست تا به صورت هفتگی در مدارس حضور یابند و گفت: بنده نیز به صورت داوطلبانه از مدیران آموزش و پرورش همدان می خواهم تا برنامه ای را برای حضور بنده در مدارس همدان ترتیب دهد تا بتوانم در کنار دانش آموزان عزیز حضور داشته باشم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha