پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که افراد نیازمند باید معارف از مالیات باشند، خواستار برخورد قاطع با فرارهای مالیاتی توسط افراد متمکن شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت مسأله مالیات گفتند: از ابتدا مالیات در اسلام مطرح بوده است چرا که زندگی بشر به مسائل اقتصادی نیاز دارد.

ایشان افزودند: اگر نیازهای اقتصادی تأمین نشود زندگی انسان فلج خواهد شد، از این رو انسان به تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی زندگی انسان توجه دارد تا مردم در رفاه زندگی کرده و مسیر بندگی را به خوبی طی کنند.

معظم له با بیان این که تأکید بر این که باید در همه ابعاد به ویژه بعد اقتصادی اسلام در جامعه فرهنگ سازی شود، اظهار داشتند: اگر انسان واجبات مالی را ادا نکند در پیشگاه الهی مسؤول خواهد بود.

ایشان ادامه دادند: در حکومت اسلامی و دینی باید فرهنگ سازی شود که مسائل مهمی مانند خمس، زکات و مالیات مورد توجه باشد، امروز باید در فرهنگ سازی سرمایه گذاری ویژه شود تا آثار آن را در جامعه ببینیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشتند: باید مردم را از طریق رسانه ها به خوبی توجیه کرد تا اهمیت کار را بدانند و بر اساس نیازهای جامعه اسلامی اقدام کنند.

ایشان عنوان کردند: اسلام از کسانی که تمکن ندارند مالیات نمی خواهد، افراد متمکن باید مالیات پرداخت کنند اما در سیاست امروز وقتی دیده شد که به خوبی مالیات پرداخت نمی شود این مبلغ را بر اجناس اضافه کردند که کار درستی نیست.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: بر اساس نظر اسلام افرادی که تمکن ندارند معاف از مالیات هستند و از آن ها نباید به هیچ عنوانی مالیات گرفته شود، متأسفانه این مالیات بر اجناس هم اضافه شده است که اگر این کار مدیریت شود شاهد ارزان شدن اجناس خواهیم شد.

ایشان اضافه کردند: نباید شرایط بین افراد متمکن و افراد ضعیف جامعه یکسان باشد چرا که طبقات نیازمند و ضعیف باید معاف از مالیات شوند، در جامعه اسلامی باید فرهنگ دینی و دستورات الهی اجرایی شود؛ از سوی دیگر کسانی که متمکن هستند و فرار مالیاتی دارند باید با قدرت با آنها برخورد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که در اسلام فقر نداریم، گفتند: باید برنامه اسلام را دقیق عملی کنیم تا فقر از جامعه اسلامی برچیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha