جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام برقراری

حوزه/ حجت الاسلام برقراری گفت: دانش آموز باید بداند که نماز مهم است و برای انسان های بیکار و بازنشسته نیست و متعلق به همه افراد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد باقر برقراری، امام جمعه ملایر، عصر امروز در شورای هماهنگی حوزه و آموزش پرورش استان همدان، عاشورا را یک مدرسه به تمام معنا عنوان کرد و گفت: این که امام حسین (ع) در عاشورا در اوج جنگ برای اقامه نماز مهلت می گیرد نشان از اهمیت توجه به نماز دارد.

امام جمعه ملایر با تاکید بر این که باید اهمیت نماز در مدارس را احیا کنیم، ابراز داشت: دانش آموز باید بداند که نماز مهم است و نماز برای انسان های بیکار و بازنشسته نیست و متعلق به همه افراد است.

وی تصریح کرد: اگر مدیر و معلم مدرسه در نماز جماعت به صورت مرتب حاضر شوند و دانش آموز این صحنه را ببیند، خواهد فهمید که حرکت با شوق معلم به سمت اقامه نماز دلیل بر اهمیت آن دارد و باید به دانش آموزان یاد دهیم که "زیبنده ترین هدیه به معبود نماز است".

امام جمعه ملایر توجه به نماز را بسیار تاثیر گذار در تمام لحظه های زندگی انسان برشمرد و گفت: تمام اعمال در گرو نماز است و اگر می خواهیم وقتمان برکت پیدا کند باید از نماز کمک بگیریم  و آن را احیا کنیم.

وی یادآور شد: همه در منابر از حر به عنوان کسی که عاقبت به خیر شد یاد می کنند، اما شاید یکی از علت های عاقبت به خیری او حضور در سپاه امام بود و یکی دیگر از علل آن اقامه نمازی بود که به حضرت اقتدا کرد و این یعنی انسان با اقامه نماز سر از عاقبت به خیری در می آورد.

حجت الاسلام برقراری در پایان ترویج فرهنگ توجه به نماز را خواستار شد و گفت: اگر اهمیت نماز در جامعه بازگو شود، بسیاری از این مشکلات که با آن مواجه هستیم از بین خواهد رفت و تاثیر توجه به نماز در زندگی همه انسان ها مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha