سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
غفوری دیدار

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین غفوری با خانواده روحانی شهید حمیدرضا میلانی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، به‌اتفاق حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان و تعدادی از مسئولان حوزه این استان، با خانواده روحانی شهید حمیدرضا میلانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

این شهید هم‌حجره‌ای و هم مباحثه‌ای حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری، قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در دوران طلبگی بوده است.

قائم‌مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در این دیدار ضمن تکریم مادر شهید، اظهار داشت: روحانی شهید حمیدرضا میلانی هم مباحثه‌ای بنده بود که بسیار از لحاظ علمی قوی و در معنویت نیز از جایگاه بالایی برخوردار بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین غفوری تصریح کرد: شهادت ایشان خیلی بر من سخت گذشت و ایشان رفیق شفیق بنده بود که تا چند سال پس از شهادت احساسم این بود که بنده گم‌کرده سنگینی داشته‌ام و تا چند سال که پیکر ایشان مفقود بود خیلی بر من سخت گذشت تا اینکه کسی که مطمئن به شهادت وی بود، از شهادت روحانی شهید حمیدرضا میلانی به من خبر داد.

بر پایه این گزارش، روحانی شهید حمیدرضا میلانی در اول دی ۱۳۴۲ مصادف با شهادت امام کاظم علیه‌السلام در محله قدیر آباد سمنان چشم به جهان می‌گشاید.

بعد از دوران راهنمایی وارد حوزه علمیه قم می‌شود و تا سطح کاردانی درسش را ادامه می‌دهد و با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، هشت بار داوطلبانه به جبهه می‌رود و هرچند که زخمی می‌شود ولی باز جبهه را رها نمی‌کند و در نهایت با شرکت در عملیات بدر در بیست و دوم اسفند ۱۳۶۳ به شهادت می‌رسد تا اولین شهید روحانی سمنان گردد و مزارش در امامزاده یحیی(ع) سمنان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha