چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه ماندگاری کمیته امداد وابسته به ماندگاری آرمان‌های امام خمینی(ره) است، گفت: نیروهای کمیته امداد با دلسوزی‌ها و ویژگی‌هایی که دارند موجب دلگرمی نیازمندان می‌شوند.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی شامگاه چهارشنبه در دیدار با بختیاری رئیس کمیته امداد که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند متعال در داستان کربلا حزن و اندوهی را در دل محبان اهل‌بیت(ع) قرار داده که هر چند یک داستان را هزاران بار شنیده اما بازهم از آن متأثر می‌شوند.

وی از داستان کربلا به‌عنوان یک مدرسه درس‌آموز نام برد و اضافه کرد: امام خمینی(ره) نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های عاشورا توانستند مقابل ظالمان ایستادگی کرده و نهضت حسینی را به پیروزی برسانند در این نهضت حسینی مباحث مختلف از جمله کمک به فقرا مورد توجه قرار گرفته است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) یکی از جلوه‌های درس‌آموز نهضت امام خمینی(ره) را کمک به محرومان دانست و خاطرنشان کرد: اگر انقلاب اسلامی در ایران رخ نمی‌داد موضوع کمک‌رسانی به مردم جلوه، محتوا، برکات و آثار فعلی را نداشت.

وی یادآور شد: ویژگی کمیته امداد این بود که برای شخص کار نکرد بلکه آمد تا محبت اهل‌بیت(ع) و نظام را در دل مردم تقویت کند هر چند امام نیز نزد آموزه‌های همان اهل‌بیت(ع) تربیت شده بودند.

آیت‌الله سعیدی ادامه داد: نباید اجازه دهیم جریان‌هایی با اهداف خاص در میدان کمک به نیازمندان حضور یابند همانطور که از ابتدای انقلاب نیز افرادی همانند بازاری‌ها از جیب خود در میدان حضور یافته و بدون هیچ چشم‌داشتی از نیازمندان حمایت کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه ماندگاری کمیته امداد وابسته به ماندگاری آرمان‌های امام خمینی(ره) است، مطرح کرد: نیروهای کمیته امداد با دلسوزی‌ها و ویژگی‌هایی که دارند موجب دلگرمی نیازمندان می‌شوند.

وی از کمیته امداد به‌عنوان یک معبد نام برد و گفت: کمیته امداد یک معبر نیست که افراد از آن گذر کنند بلکه یک معبد است که افراد باید ارتباط خود را با این نهاد حفظ کنند و در این راستا مسئولان این نهاد باید برنامه‌های فرهنگی نیز برای مددجویان درنظر گیرند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha