جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فاطمه محدثه

حوزه/ مشاور حوزه خواهران گفت: امام حسین(ع) نه تنها از مصادیق بارز صابران بلکه مصباح الهدی و السفینة النجاة است و دیگران برای هدایت باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، مراسم عزاداری،  سخنرانی و مرثیه سرایی شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایشان با موضوع «امتحان های بزرگ برای انسان های بزرگ» با سخنرانی «خانم مرضیه حسینی» مشاور حوزه خواهران، با حضور کادر، طلاب و عموم بانوان، در مدرسه علمیه حضرت فاطمه محدثه (سلام الله علیها) اصفهان برگزار شد.

 حسینی ضمن بیان این نکته که بسیاری از انقلاب ها با تفکر ظلم ستیزی امام حسین علیه السلام را الگوی خود در این زمینه معرفی نموده اند، اظهار داشت: به عنوان مثال گاندی رهبر هند زمانی که منابع و اقتصاد کشورش به تاراج رفت و فرهنگ غرب بر آن حاکم شد بر علیه این استعمار زدگی و استثمار زدگی قیام کرد و مردم را از سیطره و ظلم انگلستان نجات داد؛ امام حسین علیه السلام  را الگوی خود معرفی کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا کشور های اروپایی از نعمت ها و آسایش و امکانات فراوانی برخوردار هستند، ولی مردم ما در سختی به سر می برند؟  گفت: اگر آسایش صِرف مد نظر باشد، این سوال صحیحی است، در صورتی که در دنیا فقط آسایش ملاک نیست، بلکه زندگی دارای جوانب دیگری است که باید لحاظ شود.

حسینی افزود: انسان ها دو گروه باایمان و بی ایمان هستند که صریح آیات قرآن می فرماید: گروه باایمان مورد آزمایش قرار می گیرند.

این فعال فرهنگی، با استناد به آیه 155 سوره بقره" و لنبلونّکم بشیء من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الأنفس و الثمرات و بشّر الصابرین" گفت: انسان های با ایمان در این دنیا مورد آزمایش و ابتلاء قرار می گیرند؛ چون انسان برای دنیا خلق نشده بلکه هدف از آفرینش، رسیدن به بهشت است.

حسینی، یکی از انسان هایی که تمام آزمایشات را در سطح بالایی با موفقیت به پایان رسانید، امام حسین علیه السلام عنوان کرد و گفت: ایشان در مکه زمانی که از  نیت شوم دشمنان برای قتل خود آگاه شدن از خوف این که حرمت و امنیت حرم امن الهی به خطر نیفتد، از مکه خارج شدند.

مشاور حوزه خواهران، در ادامه به غیرتمندی امام نسبت به خانواده و اهل بیتش اشاره کرد و گفت: ایشان از ترس دشمن خانواده، زنان و فرزندان خویش را در این سفر همراه بردند تا دشمن آنان را مورد جسارت قرار ندهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در مسیر و در خود کربلا با گرسنگی آزمایش شدند و گرسنگی شامل خوردنی و آشامیدنی می شود و امام و یارانشان در حالت عطشان شهید شدند.

حسینی، با اشاره به فراز"و نقص من الاموال و الأنفس"  گفت: امام تمام مال و دارایی خود را رها کردند و عازم کربلا شدند و حتی کسانی که همراه امام بودند با تهدید شدن در خصوص فرزندان و مال و اموالشان مورد تهدید قرار گرفتند. که در صورت یاری امام حسین، خانواده او را اسیر و اموالش را مصادره می کنند. یکی از علت هایی که یاران حضرت کم شدند به علت خفقان حاکم بر آن دوران بود و همچنین املم حسین(ع) جان خویش و فرزندان خود را فدای اسلام و راه خدا کردند.

 مشاور حوزه خواهران، با استناد به آیه 156 سوره بقره "الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون" اذعان داشت: صابران کسانی هستند هنگامی که مصیبتی به آن ها وارد می شود می گویند ما از خداییم و به سوی خدا باز می گردیم.  

این فعال فرهنگی در پایان، با استناد به آیه 157 سوره بقره "اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة و اولئک هم المهتدون" نتایج صبر را درود و رحمت و هدایت از جانب خداوند معرفی کرد و گفت: امام حسین نه تنها از مصادیق بارز صابران بلکه مصباح الهدی و السفینة النجاة هستند. و دیگران برای هدایت باید ایشان را الگوی خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha