جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
میبد

حوزه/ استاد اخلاق در آیین سال جدید تحصیلی بانوان سطح سه میبد گفت: توفیق الهی از اسباب رسیدن به اهداف عالی است و برای رسیدن به توفیقات الهی، باید اصل مهم «تقوا» را در زندگی رعایت کرد.

به گزارش  خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیین بازگشایی سال تحصیلی 99-98 مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(س)میبد با قرائت پیام آیت الله اعرافی به مناسبت سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه آغاز شد.

حجت الاسلام زکریا اخلاقی از اساتید اخلاق حوزه در این مراسم با بیان زندگی علمای بزرگی مانند آیت الله حائری ومجاهدت های آن بزرگواران در امر تحصیل علم، از طلاب خواست تا با در نظر گرفتن شرایط روز، از سرمایه عمر خود در راه تحصیل علم بهترین بهره را ببرند.

وی، توفیق الهی در مسیر طلبگی را مهم دانست و افزود: توفیق از اسباب رسیدن به اهداف عالی است واین سبب از جانب خداوند متعال فراهم می شود ولی باید زمینه های آن در فرد ایجاد شده باشد تا توفیقات الهی شامل حال اوشود.

استاد اخلاق تصریح کرد: برای رسیدن به توفیقات الهی، باید اصل مهم «تقوا» را در زندگی رعایت کرد که این اصل نیاز به زمینه هایی مانند دائم الوضو بودن، ترک محرمات وانجام واجبات، توجه به لقمه حلال، رعایت ادب واحترام والدین وذوی الحقوق، دعا واستغفار وزیارت وتوسل دارد .

در ادامه مراسم، مدیر ومعاونان مؤسسه آموزش عالی حوزوی میبد ضمن خوش آمد گویی به طلاب جدیدالورود وآرزوی توفیق روزافزون برای آنها، آیین نامه های آموزشی، پژوهشی وفرهنگی را برای طلاب بیان کردند.

*برپایی نمایشگاه محرم

مهین سقایی معاون فرهنگی مؤسسه آموزش عالی حوزوی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد در حاشیه این مراسم به خبرنگار حوزه گفت: نمایشگاه کتب ومنابع علمی تبلیغی، فرهنگی این مدرسه با هدف آشنایی طلاب با منابع موجود در کتابخانه حوزه و با موضوع محرم وعاشورا برپا شده است.

وی تأکید کرد: به مناسبت  ایام شهادت سید الشهدا(ع)،لازم است طلاب ومبلغان دین با منابع متنوع با محوریت قیام عاشورا آشنا شوند و این کتب در چند بخش؛ معجزات و کرامات، مقاتل، اهداف قیام، سوگنامه و پاسخ به شبهات، با معرفی منابع معتبر است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha