سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
بانوان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان گفت: کارگاه بیان تفسیر قرآن کریم با حضور 35 نفر از اساتید مدارس علمیه خواهران گلستان در مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا جمالی زاده بیان کرد: کسب مهارت ‌های لازم در صحیح ‌خوانی و زیباخوانی قرآن کریم و آشنایی با ترجمه آیات، مفاهیم و نکات تفسیری سوره‌ها یکی از ضروریات است که طلاب می بایست در این زمینه مهارت هایی را کسب نمایند.

وی اضافه کرد: گروه اندیشه ‌ورز تفسیر و علوم قرآنی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با توجه به این ضرورت، شیوه آموزشی دروس واحدهای "روانخوانی و تجوید و ترجمه و مفاهیم قرآن کریم" را در دوره سطح دو، به شیوه طولی-ترکیبی تغییر داد تا ضمن بهره‌گیری از نقاط قوت شیوه‌های موجود، با الهام از روش آموزشی پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، شیوه‌ای نوین و کارآمد در آموزش قرآن پیش ‌روی فراگیران، قرار ‌دهد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان ادامه داد: معاونت آموزش این استان، جهت ارتقای مهارت ها و توانمندسازی اساتید قرآن و تفسیر، اقدام به برگزاری کارگاه مهارت های تفسیر قرآن کریم کرد که به مدت 3 روز برگزار خواهد شد.    

جمالی زاده با بیان این که این دوره از صبح روز گذشته با حضور 35 نفر از اساتید استان آغاز شده است، عنوان کرد: دارا بودن حداقل مدرک سطح سه تفسیر و علوم قرآن، شرکت در دوره های ارتقایی تجوید و شرکت در دوره های مهارت های بیان تفسیر از شرایط شرکت کنندگان در این دوره آموزشی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha