جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست علمی

حوزه/ مشاور مدرسه علمیه الزهرا (س)گنبد کاووس، اولین نشانه محبت و دوستی با اهل بیت (ع) را محبت توام با عمل و تقوا دانست و گفت: محب واقعی باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد و تقوا و دوری از گناه را سر لوحه زندگی خود قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم باقری، در جمع بانوان عزادار حسینی واقع در شهرک فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس بیان کرد: معرفت نسبت به ذات اقدس الهی، اقرار به رسالت پیامبر(ص) و محبت به اهل بیت(ع) کلید سعادت دنیا و آخرت انسان است.

وی گفت: محبت و عشق به واسطه معرفت و شناخت مدیریت می شود، براین اساس؛ اگر محبت با معرفت و شناخت همراه نباشد، محبت از جنس مادی، گذرا و غیر مستمر می شود که عمق نخواهد داشت.

مشاور مدرسه علمیه الزهراء(س) گنبدکاووس اظهار کرد: اولین نشانه محبت و دوستی با اهل بیت(ع) محبت توام با عمل و تقوا است، محب واقعی باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد و تقوا و دوری از گناه را سر لوحه زندگی خود قرار دهد.

باقری دومین نشانه محبت اهل بیت (ع) را عشق به دوستان آن بزرگواران دانست و آمادگی برای محرومیت را به عنوان یکی دیگر از ویژگی های محبان اهل بیت معرفی کرد و توضیح داد: ولایت اهل بیت و دلباختگی به این خاندان، بدون آمادگی برای رنج و محنت ها و با گریختن از انواع محرومیت ها امکان پذیر نخواهد بود.

مشاور حوزه افزود: ممکن است انسان در اثر نادانی یا غلبه احساسات و یا پیروی از هوای نفس در عشق ورزیدن به اهل بیت (ع) دچار افراط و تفریط شود که از مصادیق افراط و تفریط، غلو در بیان فضائل و مناقب اهل بیت و نسبت دادن مقام الوهیت به ایشان است که سبب زیان و هلاکت ابدی فرد می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha