جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر رامیان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان طلاب را امانت های حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه در دست آنان دانست و گفت: مهم ترین وظیفه اساتید تربیت و پرورش طلاب عالمه و فاضله و ارتقای سطح علمی، فکری، عقیدتی و رشد سجایای اخلاقی در آنان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم شمسی طاهری، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در جمع اساتید مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، به تبیین شأن رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم پرداخت و بیان کرد: بر اساس آیه «یا ایها النبی إنا أرسلناک شاهدا و مبشرا و نذیرا داعیا الی الله بإذنه و سراجا منیرا» پیامبراکرم(ص) چراغ راهنما یعنی روشن کننده راه مردم و نجات آنان از گمراهی و ضلالت بودند.

وی افزود: همان گونه که وجود مقدس حضرت رسول اکرم (ص) تاریکی های جهل را می زداید و راه سعادت و کمال را برای انسان روشن می کند، اساتید حوزه های علمیه نیز باید با الگوگیری از آن حضرت روشن کننده راه هدایت باشند و طلاب را با علوم و معارف اسلامی آشنا نمایند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان، اساتید حوزه های علمیه را ستون های حوزه و طلاب را امانت های حضرت ولی عصر (عج) در دست آنان دانست و گفت: مهم ترین وظیفه اساتید تربیت و پرورش طلاب عالمه و فاضله و ارتقای سطح علمی، فکری، عقیدتی و رشد سجایای اخلاقی در آنان است.

طاهری با استناد به روایتی از حضرت علی (ع) «العلم مقرون بالعمل فمن علم عمل ...» تشریح کرد: علم باید با عمل همراه باشد زیرا خداوند متعال برای نفس عاقله دو قوه علمی و عملی قرار داده و کمال نفس را وابسته به این دو قوه دانسته است، لذا علم به تنهایی موجب کمال نفس نمی شود مگر آن که با عمل توأم باشد.

وی در پایان تأکید کرد: اساتید با تأسی از سیره نبوی و ائمه اهل بیت(ع) عوامل رشد و بالندگی طلاب را فراهم کرده و در تربیت دینی آنان تمام توان و تلاش خود را به کار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha