جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالمقیم ناصحی

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: با وجود تخصیص بودجه میلیاردی برای امور فرهنگی باز هم مشکلات فرهنگی حل نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالمقیم ناصحی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: نهادههای فرهنگی موظف هستند که مردم را آگاه کنند و در جریان توطئه های دشمن قرار دهند و در جریان های اخیر که متاسفانه فوت یک دختر دست آویزی برای جولان دادن دشمن در سطح جامعه شد که با هوشیاری خانواده و پدر بزرگوار این مرحومه فتنه و توظئه دشمن خنثی شد که بصیرت پدر این خانم قابل تحسین است که فتنه دشمن را خاموش کرد.

وی در خصوص نقش نهادهای فرهنگی در پیشگیری از وقوع بحران های اجتماعی به خبرنگار ما تاکید کرد: وقوع اتفاقات ناگوار اخیر نشان داد که ما از لحاظ اطلاع رسانی فرهنگی یک آسیبی داریم و آن عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع است واین در صورتی است که امکانات فراوانی برای امور فرهنگی اختصاص داده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی افزود: در راستای امور فرهنگی مقام معظم رهبری بارها خطرات تهاجم فرهنگی را گوشزد کردند و تذکرات جدی به مسئولین امر دادند و تعیرات مختلف از قبیل: تهاجم فرهنگی، شبیحخون فرهنگی، ناتو فرهنگی به کار بردند و حتی در این سال های اخیر فرمودند فرهنگ همانند هوایی است که تنفس می کنیم و این تعیرات و تذکرات ایشان نشان از جدی بودن این امر است.

 وی گفت: متاسفانه متولیان امور فرهنگی کشور در این زمینه نتوانسته است آن رسالت و وظیفه حقیقی و ذاتی خود را به نفع احسن انجام دهد.

وی در خصوص جریان سازی های ماجرای دختر آبی توضیح داد: من معتقد هستم این یک د استان ساخته شده ای بود تا بلکه بتوانند یک جمعی را با خود همراه کنند و این مسئله هم احتمالا از اقدامات دشمن است و چون در راستای نزدیک شدن به انتخابات هستیم تا به خیال خام خود بتواند به مقاصد پلید خود دست یابد که الحمدالله با ورود به موقع پدر این دختر خانم نقش ر آب شد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان افزود: من معتقد هستم شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف است همه سازمان های فرهنگی از قبیل وزارت آموزش و پروش، سازمان تبلیغات اسلامی دانشگاه ها، حوزه های علمیه و مساجد را به میدان بیاورد. بودجه و امکانات و مبالغ ملیاردی که در بودجه کشور تخصیص داده می شود را باید شورای عالی انقلاب فرهنگی که در راس امور فرهنگی کشور است، پایش کن و و ظایف هر نهاد و سازمان را شخص کند و از هر نهاد نتیجه کار و هزینه های انجام شده را طلب و رصد کند و دیگر شاهد اتفاقات ضد فرهنگی در کشور مشاهده نشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha