سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مرتضی بختیاری آستان قدس رضوی

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در رکن فرهنگی امور از ظرفیت های حوزه علمیه قم و طلاب و فضلا استفاده شده و جزواتی در حوزه قم در حال نهایی شدن بوده تا مددکاری اسلامی در سراسر کشور به صورت جامع پیاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سید مرتضی بختیاری پیش از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی که در دفتر معظم له برگزار شد، اظهار داشت: مراجع عظام تقلید به کمیته امداد مساعدت های فراوانی کرده اند و در استان قم خیّرین کمک های چشمگیری به محرومان  داشته اند.

وی افزود: در مقایسه با 5 ماهه سال 97، امسال 67 درصد کمک های خیرین افزایش پیدا کرده و ما مسئولیت مضاعف در راستای خدمت رسانی به مستضعفین پیدا کرده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امور مربوط به بانوان در کمیته امداد قم بر عهده کارمندان خانم قرار داده شده و امسال سال دوم این اقدام بوده و بحمدالله رضایتمندی مراجع و بزرگان دین در این زمینه حاصل شده است.

بختیاری ادامه داد: کار ارزشمند دیگری که در قم انجام شده توانمندسازی افراد تحت پوشش بوده و در سال گذشته 1000 خانوار قمی از تحت پوشش خارج شده اند.

وی مطرح کرد: در کشور 700 هزار خانوار به دلیل تسهیلات تعلق گرفته، از تحت پوشش خارج شدند و این اتفاق در هر سال دو هزار و 100 میلیارد تومان به نفع بودجه کشور شد و این امر به دلیل اشتغال زایی ها حاصل شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: در رکن فرهنگی امور از ظرفیت های حوزه علمیه قم و طلاب و فضلا استفاده شده و جزواتی در حوزه قم در حال نهایی شدن بوده تا مددکاری اسلامی در سراسر کشور به صورت جامع پیاده شود.

بختیاری خاطرنشان کرد: در راستای برون سپاری، کار نیکوکاری به مساجد واگذار شده و این فعالیت ها مسجد محور هستند، در این مساجد معتمدین محله ها فقرا را بهتر می شناسند و می توانند به آن ها خدمات بهتری برسانند.

وی اضافه کرد: ما در سال گذشته 1310 سهمیه اشتغال پیش بینی کردیم که این تعداد در 1420 اشتغال محقق شد، برای سال جاری هزار و 500 سهم اشتغال پیش بینی شده و این ظرفیت در قم می تواند الگویی برای سایر استان ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha