جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ ولایت را امری الهی و هر چه ولیّ خدا بگوید، لازم می دانیم و مسئله ولایت فقیه را نه از فروعات بلکه از اصول دین می دانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پیش از ظهر امروز در آغاز سال تحصیلی مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) که در قم برگزار شد با بیان این که سلمان فارسی کسی بودکه در پیشگاه اهل بیت(ع) از جایگاه ویژه ای برخوردار بود و حتی او را جزء سلسله اهل بیت(ع) به شمار آوردند گفت: امام صادق(ع) در مورد جایگاه سلمان می فرمایند« سلمان دل باخته حضرت علی(ع) بود و هر چه حضرت می خواست بر خواسته خودمقدم می داشت و این همان مسئله ای است که حوزه های علمیه و طلبه ها باید به دنبال آن باشند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: دغدغه طلبه در حوزه باید نوکری، عبودیت، فرمانبری و دوری از هوا و هوس و غرور و تکبر باشد.  

وی بیان داشت: طلبه نباید منتظر باشد دیگران به او احترام بگذارند بلکه باید خودش احترام لباس و عمامه و حوزه را داشته باشد و به این جایگاه، مکان و لباسی که برتن دارد افتخار کند و عشق بورزد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: بزرگان دین و عالمان ربانی مانند مرحوم حضرت آیت الله بهجت خودشان نوکر حضرت ولی عصر(ع) و حوزه های علمیه می دانستند و این امر مهم را مقدس می دانستند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر طلبه ای خودش را نوکر و عاشق نداند و متواضع نباشد، مثل بعضی ها گرفتار بیراه خواهد شد و سر از ناکجا آباد در خواهد آورد.

وی بیان داشت: نوکری حضرت در حقیقت فرزندی آن امام همان است. این هم افتخار است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: سومین شاخصه حوزه ها باید در کنار دو شاخصه نوکری، مردمی بودن و همراهی با فقرا و همنشینی با نیازمندان  را افتخار بداند. این مسائل و شاخصه هایی بود که امام راحل در خود تجلی داد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: طلبه امام زمان محور، ولایت محور و باور دارد که حضرت درهمه طلبه را زیر نظر دارد. به همین دلیل از بین بردن و غنیمت نشمردن عمر، خیانت به آن حضرت خواهد بود.

وی بیان داشت: باید با تعلیم و تعلم و اهمیت به تهذیب واخلاق و عامل بودند و فقیه بودن نوکری خودمان به امام عصر(ع) ثابت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: معتقدیم طلبه باید فقیه باشد. بعضی عالمند و فقیه نیستند به همین دلیل ذهن وافکارشان دچار انحرافاتی شده و بعضا سخنانی می گویند که در شأن طلبه و نوکر حضرت ولی عصر(ع) نیست.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر کسی از خط ولایت جدا شد در خطر سقوط قرار دارد.

وی با بیان این که در ماجرای فتوای تنباکو تا کنون امام عصر(ع) جامعه اسلامی و نائب ولی فقیه را یاری کرده بیان داشت: امروز هم با وجود انواع نفوذ و مشکلات از ناحیه داخلی ها اما معتقدیم حضرت نائبش را یاری وحمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: امروز از جمله خطرات مهم جامعه نفوذ فرهنگی است. در همین جامعه کسانی هستند که دنبال دو قطبی کردن جامعه و تشکیک در مسئله ولایت و امامت می باشند. این مسائل خطراتش به مراتب از حرام خوری بالاتر است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اما برخلاف این افراد ولایت را امری الهی و هر چه ولیّ خدا بگوید، لازم می دانیم و مسئله ولایت فقیه را نه از فروعات بلکه از اصول دین می دانیم.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha