پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار سفیر عراق

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به توطئه های داعش و تکفیری در عراق و سوریه اظهار داشتند: با وجود این توطئه ها امروز می بینیم که ارتباط و برادری دولت و ملت ایران و عراق بیشتر شده است و دشمن ناکام مانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی، ظهر امروز در دیدار سفیر عراق با بیان این که ایران و عراق در طول تاریخ با یکدیگر وحدت و اتحاد داشته اند، گفتند: ایران و عراق دارای اتحاد فرهنگی، تاریخی و سیاسی بوده و هستند.

ایشان افزودند: ایران و عراق دو کشور برادر هستند و در طول سال های متمادی همراه یکدیگر بوده اند، دشمن سعی می کند بین ایران و عراق ایجاد اختلاف کند اما هر اندازه در این زمینه سرمایه گذاری بیشتری کرده شکست سخت تری خورده و نتوانسته موفق شود.

معظم له با اشاره به توطئه های داعش و تکفیری در عراق و سوریه اظهار داشتند: با وجود این توطئه ها امروز می بینیم که ارتباط و برادری دولت و ملت ایران و عراق بیشتر شده است و دشمن ناکام مانده است.

ایشان ادامه دادند: خوشبختانه مردم عراق مردم با فرهنگ ولایت و دین هستند و با وجود حشدالشعبی و گروه های مقاومت اجازه ندادند که دشمنان به اهداف خود در این کشور دست پیدا کنند، امروز دشمن درصدد این است که بین ایران و عراق اختلاف ایجاد کند اما هرگز این اتفاق نخواهد افتاد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر تقویت اتحاد ایران و عراق ابراز داشتند: هزاران نفر از مردم ایران در مراسم عظیم اربعین در عراق شرکت می کنند و هرسال هم بر این تعداد افزوده خواهد شد؛ دل ملت ایران در مسیر ولایت و خدمت به اهل بیت(ع) همراه ملت عراق است.

ایشان مظهر قدرت و اتحاد ایران و عراق را اربعین دانستند و عنوان کردند: هیچ قدرت جز اسلام و ولایت نمی تواند میلیون ها انسان را در یک نقطه جمع کند، در مکه و مدینه تعداد زائران از 3 میلیون تجاوز نمی کند اما در اربعین مشاهده می کنیم که بیش از 20 میلیون نفر در مراسم اربعین شرکت می کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: ما از ملت و دولت عراق برای مهمان نوازی و ایثاری که نسبت به زوار در اربعین دارند تقدیر و تشکر می کنیم و امیدواریم هر روز برادری و وحدت ایران و عراق محکم ترشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha