جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین یحیی کمال مدیر کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/ مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در طرح اوقات فراغت تابستان سال جاری بیش از 480 مبلغ را بر اساس منابع و اعتباراتی که داشتیم، در قالب شیوه ای جدید به برخی از مناطق بالفعل تبلیغی اعزام کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام یحیی کمال در گفت و گویی درباره طرح اوقات فراغت تابستان،  تبلیغ در این ایام را بهترین و یکی از تأثیرگذارترین فرصت های تبلیغی دانست و اظهار داشت: می توانیم از این ایام تبلیغی به نحو خوبی استفاده کنیم، مشروط بر این که برنامه ریزی مناسبی وجود داشته باشد و ظرفیت سازی مناسبی اتفاق بیفتد و حمایت های لازم شکل بگیرد؛ در این صورت، با هماهنگی هایی که قرار است بین نهادهای مشارکت کننده در این اعزام شکل بگیرد، می توانیم شاهد موفقیت در اهداف تبلیغی باشیم. 

* لزوم ضرورت استمرار ارتباط مبلغان با مناطق تبلیغی
وی بر ضرورت استمرار ارتباط مبلغان با مخاطبان تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم در این زمینه این توجه استمرار پیدا کند و ایام تبلیغی تابستان را مانند دیگر ایام تبلیغی ندانیم، یعنی از ارزش بالایی برخوردار است، چرا که مبلّغ مدت زمان طولانی در منطقه حضور دارد و با مخاطبان خود زندگی می کند و در ارتباط است؛ بنابراین، باید ساز و کاری را اتخاذ کنیم که این مبلّغ علاوه بر ایام تبلیغی تابستان، در طول سال نیز این ارتباط را با روش های مختلف از جمله پیامک و شبکه های اجتماعی استمرار ببخشد. 
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ضروری است که ارتباط مبلّغ با مخاطب قطع نشود و باید برنامه ریزی صورت بگیرد که مبلغ سال بعد هم در همان مکان تبلیغی حضور یابد.

* تغییر در شیوه اعزام مبلغان در طرح اوقات فراغت تابستان
وی با بیان این که در دو سال گذشته شیوه اعزام طرح اوقات فراغت تابستان را تغییر دادیم، افزود: در سال های گذشته تعداد زیادی مبلّغ را اعزام می کردیم اما عملاً به نحوی که انتظار می رفت، فعالیت لازم صورت نمی گرفت؛ اما از دو سال گذشته ارتباط با دیگر نهادهای تبلیغی را کاهش دادیم و با همکاری کارشناسان اعزام در معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسامی یکسری از مناطق و مبلّغان را شناسایی کردیم و از برخی از مبلغان برای شرکت در طرح تابستان دعوت کردیم و اعلام آمادگی شد و مبلغان اعزام شدند. 
حجت الاسلام کمال درباره بازرسی از مناطق تبلیغی و نحوه فعالیت مبلغان اظهار داشت: یکی دیگر از فعالیت هایی که در این راستا صورت گرفته، سرکشی از مناطق تبلیغی است که با حضور در منطقه در صورتی که مشاهده شود فعالیت مناسبی از سوی مبلّغ انجام نمی شود، زمان حکم تبلیغی مبلّغ در آن ایام و منطقه به پایان می رسد و به میزانی که مبلّغ در منطقه حضور داشته، تسویه حساب صورت خواهد گرفت. 

* تبدیل شیوه تبلیغ در ایام تابستان به تبلیغ تربیتی فعال و اثرگذار 
وی گفت: از طرفی هم به مبلّغانی به مناطق تبلیغی رفته بودند و حکم تبلیغی به آنها اعطا نشده بود، حکمی صادر شد و از رویکرد انفعالی به رویکرد فعال روی آوردیم و تبلیغ تابستان به تبلیغ تربیتی فعال و اثرگذار تبدیل شد. 
مدیرکل امور تبلیغی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در سال جاری نیز مبلغان اعزامی در طرح اوقات فراغت تابستان را در قالب گروهی در پیام رسان ایتا عضو کردیم و مبلغان از این طریق هم با دفتر تبلیغات اسلامی و هم با یکدیگر در ارتباط بودند و انتقال تجربه اتفاق می افتاد و گزارش های خود را به صورت مرتب ارسال می کردند تا همکاران ما جهت ارزیابی به منطقه تبلیغی مراجعه کنند. 
وی با بیان این که آموزه های دینی یقیناً اثر تربیتی در جامعه می گذارد، افزود: انتظار داریم که مبلغان از این رویکرد حمایت کنند و با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که "ببینید کار شما چقدر اثر بخش است" به دنبال اثر بخشی این رویکرد هستیم تا مبلّغ حتماً اثرگذار باشد و حجت الاسلام والمسلمین واعظی "رییس محترم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم" هم پیگیر هستند که به این سمت حرکت کنیم و اعزام ها اثر تربیتی داشته باشد. 

* اعزام 480 مبلغ در طرح اوقات فراغت تابستان
حجت الاسلامکمال اظهار داشت: امسال بیش از 480 مبلغ را بر اساس منابع و اعتباراتی که داشتیم، به برخی از مناطق بالفعل تبلیغی اعزام کردیم به این معنا که اگر به طلبه ای حکمی داده نشود، مبلغ مراجعه می کند و فضای تبلیغی وجود دارد.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha