جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعد جواد قندیل - سفیر عراق در ایران

حوزه/ سفیر عراق در ایران گفت: پیوندهای عمیقی بین ایران و عراق وجود دارد که این پیوند از برکات حرم های ائمه معصومین و حضرت عباس علیهم‌السلام در عراق و همچنین حرم های امام رضا و حضرت معصومه سلام‌الله علیهما در ایران است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سعد جواد قندیل، سفیر عراق در ایران ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله سید محمد سعیدی، که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، به تشریح فعالیت‌های سفارت عراق در ایران پرداخت.

وی با بیان این‌که سفارت عراق خدماتی را در راستای تقویت و ریشه‌دار شدن روابط و همدلی دو کشور ایران و عراق به زائران امام حسین علیه السلام ارائه می‌دهد، افزود: پیوندهای عمیقی بین ایران و عراق وجود دارد که این پیوند از برکات حرم های ائمه معصومین و حضرت عباس علیهم‌السلام در عراق و همچنین حرم های امام رضا و حضرت معصومه سلام‌الله علیهما در ایران است.

سفیر عراق در ایران با اشاره به زیارت اربعین حسینی که پیش رو است، ادامه داد: امسال یک زیارت منحصر به فرد خواهد بود زیرا تغییراتی به وجود آمده که مهم‌ترین آن برداشته شدن هزینه ویزا است که این امر سبب می‌شود زائران مستقیم به مرزهای عراق مراجعه کنند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال سه میلیون زائر از ایران در عراق حاضر شوند.

وی خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان‌های کشورهای ایران و عراق با یکدیگر ارتباطات خوبی را برقرار کرده‌اند و تفاهم‌نامه هایی امضا شده که امیدواریم این ارتباطات حرکت زائران اربعین را تسهیل کند.
قندیل با بیان این‌که همه دستگاه‌ها در عراق بسیج شده‌اند تا پذیرایی خوبی از سه میلیون زائر ایرانی داشته باشند، گفت: شرایط امنیتی زائران از مرزهای ورودی تأمین شده و در خاک عراق، شهرهای زیارتی همچون نجف و کربلا و … نیز تمهیدات امنیتی اندیشیده شده است.

قندیل در پایان اظهار کرد: خدمات بسیاری را جهت استقبال باشکوه از زائران ایرانی در نظر گرفته‌ایم که خدمات پزشکی، اسکان و تغذیه مناسب بخشی از این خدمات هستند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha