جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس گفت: برخی افراد بزرگ شیراز در مجالس عزاداری، افراد شخصی را دعوت می کنند، این کار اشکال ندارد اما اینکه منبر و خطابه دست این افراد سپرده شود یک آفت جدی است که در ماه محرم خود را بیشتر نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد رضایی امروز در جلسه جامعه روحانیت شیراز، دهه نخست محرم و عزاداری امام حسین(ع) را اساسی ترین فعالیت فرهنگی و دینی دانست و اظهار داشت: بسیاری از افراد به دنبال حذف این فعالیت فرهنگی هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید از اهداف شوم دشمن جلوگیری کرد، افزود: برخی می خواهند مبنر و محراب را از روحانیت بگیرند، از این رو برخی افراد بی سواد در قالب مداح به بیان تحلیل هایی پیرامون مسائل دینی و مذهبی می پردازند.

عضو جامعه روحانیت شیراز در ادامه خاطرنشان کرد: نباید منبر و محراب را در اختیار افراد بی سواد گذاشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: برخی افراد بزرگ شیراز در مجالس عزاداری، افراد شخصی را دعوت می کنند، این کار اشکال ندارد، اما اینکه منبر و خطابه دست این افراد سپرده شود یک آفت جدی است که در ماه محرم خود را بیشتر نشان می دهد.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: در خبر 20:30 نیز مشاهده کردیم که مداحی را دعوت کرده بودند و مداح نتوانست بگوید پول دریافت نمی کنم، همچنین ایشان بیان کردند که در تهران زندگی متوسطی دارم، همه می دانیم که زندگی متوسط در تهران برابر با زندگی در سطح عالی شهرستان ها است، البته برخی ها هم در فضای مجازی نیز بیان کردند که در سال ایشان 5 میلیارد تومان  دریافت می کند و حتی شغل دیگری جز مداحی ندارد، شاید این مطلب درست نباشد، اما قطعا پول بسیاری را دریافت می کنند.

وی در پایان به معیشت طلاب و روحانیون نیز اشاره و ابراز کرد: برخی بیان می کنند که روحانیت باید مستقل باشد و حقوقی از دولت و جای دیگری دریافت نکند، که این مطلب صحیح است، اما با حقوق حدود 500 هزار تومان آیا می توان زندگی کرد و جامعه را از نظر دینی و فرهنگی و مذهبی اداره کرد.

حجت الاسلام رضایی به موضوع دختر آبی هم اشاره کرد و گفت: افرادی که در موضوع دختر آبی مظلوم نمایی می کنند می دانند که دارای مشکل بوده که حتی خانواده ایشان نیز تایید کرده است، همچنین برخی نیز بیان می کردند که اگر روحانیت موضع نمی گرفت این اتفاق رقم نمی خورد، در صورتی که این گونه نبوده است، از این رو برخی تخریب روحانیت را در دستور کار خود قرار داده اند، باید در ارتباط با شبهاتی که درست می شود پاسخ درستی به  موضوعات داده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha