سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان

حوزه/ عضو فقهای شورای نگهبان؛ گفت: شغلی بالاتر از نوکری اسلام و حضور در پادگان حضرت حجت(عج) وجود ندارد و این عنایت الهی با هیچ امر دنیایی قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری« حوزه» در کرمانشاه؛ آیت الله محمد مهدی شب زنده دار، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان کرمانشاه، در جمع طلاب، اساتید، اظهار داشت: راه موفقیت در حوزه های علمیه در این است که اگر درس بخوانید و قیام به یَجِبُ عَلَیْکُمْ داشته باشید مورد عنایت حضرت حجت(عج) هستید.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به فرازهایی از دعای انسان ساز معروف از حضرت حجت(عج) که می فرماید:«اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَةِ،....»، گفت: امام عصر(عج) از خداوند دو چیز درخواست داشته اند، بی علاقگی به زخارف دنیا و دلسوزی به حال مردم که باید سرلوحه کار شاگردان مکتب امام صادق(ع) قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: طلبه باید با تلاش و سعی بلیغ و علاقمندی وافر در پی تهذیب نفس و کسب معارف دین و علو م الهی باشد.

آیت الله شب زنده دار در ادامه با بیان اینکه از کلام«...وَ عَلَی الْمُتَعَلِّمِینَ بِالْجُهْدِ وَ الرَّغْبَةِ،...»؛ امام عصر(عج) می شود استنباط کرد آنچه رکن در موفقیت است جَهد و رغبت به معنای تلاش و علاقه است، گفت: گرچه امام منتظر(عج)«جَهد و رغبت» را نسبت به سایر عواملی در موفقیت یک طلبه که شامل: استعداد برتر، حافظه قوی، سلامتی، اساتید مجرب...؛ می تواند دخیل باشد، نامی نبرده است.

وی یادآور شد: رمز موفقیت ما باید مجاهدانه در راه تحصیل قدم برداریم؛ و در حد امکان، هیچ چیزی را بر تحصیل و آنچه لازم است مقدم نداریم مگر مهمی پیش بیاید که باید مجاهدت را مدیریت عالمانه کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان؛ گفت: سؤالی است که در ذهن طلاب علوم دینی هست انی که چگونه تحصیل کنیم تا موفق شویم؟ در صورتی که باید مجاهدانه در راه تحصیل قدم بردارید.

توصیه به طلاب جوان

آیت الله شب زنده دار با اشاره به تفسیر :«وَ لا تَنْسَ نَصِیبَکَ مِنَ الدُّنْیَا»، امیرالمومنین(ع) می فرماید: لاَ تَنْسَ صِحَّتَکَ وَ قُوَّتَکَ وَ فَرَاغَکَ وَ شَبَابَکَ وَ نَشَاطَکَ أَنْ تَطْلُبَ بِهَا اَلْآخِرَةَ. ؛گفت:  طلاب جوان با تمسک به فرموده امیر بیان، از نعمت جوانی و شور و نشاط خدادادی بهره ببرید و آنرا آویزه گوش خود قرار داده تا به قله های رفیع علم و معرفت برسید.

وی در ادامه تصریح کرد: شغلی بالاتر از نوکری اسلام و حضور در پادگان حضرت حجت(عج) وجود ندارد و این عنایت الهی با هیچ امر دنیایی قابل مقایسه نیست.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه از علمای بزرگ تا طلاب جوان به شرط تقوی و وظیفه شناسی و تعهد همه و همه عزیزان حضرت ولی عصر(عج) هستید، گفت: به برکت نظامی اسلامی، زمینه پیاده شدن احکام الهی فراهم و حجت بر همه ما تمام شده  است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید معلومات خود را گسترش و تعمیق بدهید تا پس از ملا شدن در کنار معنویت با هم جلو بروید، گفت: روحانیونی که مشغول کار اداری هستند، سعی کنند حتی الامکان از درس و بحث دست نکشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha