سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصویری تکان دهنده از جنگ نابرابر آمریکا با عراق

حوزه/ برنامه «عکس های تکان دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) که هر هفته از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی پخش می‌شود، این هفته نگاهی دارد به عکسی که توسط ژان مارک بوجو (Jean Marc Bouju) در مورد جنگ آمریکا با عراق گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در سال 2003  جورج بوش؛ رئیس جمهور وقت آمریکا  به دنبال یافتن علت واقعه 11 سپتامبر و به بهانه تخریب سلاح های شیمیایی و ادعای حمایت از صدام حسین از گروه تروریستی، حمله نظامی را در افغانستان انجام داد و دستور حمله به عراق را صادر کرد. دولت و ارتش عراق طی 3 هفته با حملات ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده و انگلیس نابود شدند. غیرنظامیان قربانیان اصلی آن جنگ نابرابر بودند.

ژان مارک بوجو که عکس تکان دهنده این هفته اثری از اوست، در فرانسه متولد شد. او پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته عکاسی، کارش را با آسوشیتدپرس در نیکاراگوئه آغاز کرد. مارک بوجو دوبار برنده جایزه پولیتزر شد؛ یک بار در سال 1995 و دومین بار در سال 1999 به دلیل عکس‌های تاریخی خود از نسل کشی رودان و بمباران سفارت آمریکا در آفریقا.

در این قسمت از برنامه «عکس های تکان دهنده» عکس های او را که در هنگام حمله به عراق توسط ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده و انگلیس گرفته شده است، خواهیم دید.

«عکس های تکان دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی به صورت زبان‌گردانی، روزهای پنجشنبه ساعت ۱:۴۵ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۴:۴۵، ۱۳:۴۵ و ۲۰:۱۵، جمعه ساعت ۱۰:۱۵ و یکشنبه ساعت ۴:۱۵ و ۲۰:۴۵ روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha