سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آبفروش

حوزه/ جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر از برگزاری مراسم‌های ایرانی اربعین با محوریت هیأت رزمندگان اسلام در عراق یاد کرد و گفت: امسال به همت جامعه ایمانی مشعر در نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی مراسم‌های عزاداری با حضور افغانستانی‌ها، عرب‌زبان‌ها، آذری‌زبان‌ها و اردوزبان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، رحیم آبفروش امروز در مراسم افتتاحیه دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین و چهارمین همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بیان اینکه با شروع محرم آشوبی در دل محبان اهل‌بیت(ع) پدید می‌آید، اظهار کرد: طی این سال‌های اخیر جریانی مردمی در کشورهای مقاومت پایه‌ریزی شده تا اربعین با شکوه‌تری برای زائران امام حسین(ع) رقم زده شود.

وی از حضور ده‌ها نفر از مدیران مواکب کشورهای دیگر در این همایش یاد کرد و گفت: برخی از مادران و خانواده‌های شهدا در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و برای مدیران هیأت‌ها و مواکب درحال پخت نان محلی هستند؛ با حضور در مسجد مقدس جمکران افتخار داریم که در فضایی مهدوی برنامه خود را دنبال می‌کنیم.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بر لزوم حضور هیأت‌های مذهبی هم‌زمان با شب بیست و یکم مهرماه در مسجد سهله تأکید کرد و گفت: همایش بین‌المللی آغاز پیاده‌روی اربعین به چند زبان مختلف در جوار مسجد سهله برگزار خواهد شد که مجمع فعالان مهدوی نقش اصلی را در برگزاری این همایش خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: از حرم مطهر امام علی(ع) تا مسجد سهله نزدیک به دو ساعت پیاده‌روی است که اگر هیأت‌ها برای پیاده‌روی برنامه‌ریزی می‌کنند باید به این مسافت توجه داشته باشند؛ حرکت پیاده‌روی اربعین از مسجد سهله و خانه امام زمان(عج) آغاز و به امید خدا به تمدن نوین مهدوی و اسلامی ختم خواهد شد.

آبفروش ادامه داد: امسال که مرز خسروی باز شده است امیدواریم موکب‌های ایرانی خدمات خود را به زائرانی که برای زیارت امام حسین(ع) از مرزهای شلمچه، چزابه، مهران به ویژه خسروی عبور می‌کنند، ارائه دهند.

آبفروش ادامه داد: هیأت‌های مذهبی استان‌های آذری زبان و ترک‌زبان با هدایت مخاطبان خود به سمت هیأت‌های عزاداری بین‌المللی می‌توانند در باشکوه‌ترکردن این برنامه‌ها مشارکت کنند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر خاطرنشان کرد: مدیران هیأت‌ها اگر مواکبی دارند که شرایط برگزاری مراسم‌های بین‌المللی در آن مواکب وجود دارد می‌توانند آمادگی خود را اعلام کنند تا با فراهم‌سازی بسترهای مورد نیاز این اتفاق مبارک رقم زده شود.

وی با بیان اینکه امسال برای راهپیمایی جمعی و بین‌المللی در بخشی از مسیر پایانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، گفت: امسال این برنامه در تقاطع شارع‌المطار و شارع‌الحسین(ع) در تاریخ ۲۴ مهرماه دنبال خواهد شد.

آبفروش تصریح کرد: دولتی‌ها اجازه دهند اربعین مردمی بماند اما به سراغ وظایف خود رفته و کارهای خود را به درستی انجام دهند، جبهه فرهنگی انقلاب امیدوار است که دولت به دنبال تسهیل‌گری در اربعین باشد و موانع حضور زائران در حماسه اربعین را رفع کند.

وی افزود: از بانک‌ها خواهشمندیم که موکب برپا نکنند چراکه موکب‌دار مردمی به اندازه کافی وجود دارد و اگر این مجموعه‌ها به فکر زائر هستند ارز زائران اربعین را تامین کنند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر مطرح کرد: اکنون دستگاه‌ها و ادارات مختلف ستاد اربعین را راه‌اندازی کرده‌اند درحالی‌که کرایه‌های اربعین هر ساله در حال افزایش است و امیدواریم دستگاه‌ها به دنبال جلوگیری از افزایش کرایه‌ها باشند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha