جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ آیت الله موسوی جزایری گفت: اگرچه سیل خوزستان آسیب‌های زیادی را برای مردم ایجاد کرد، اما برکات فراوانی هم با خود به همراه آورد که باید شکرگذار خداوند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در هندوستان، ضمن تشکر از کمک شیعیان این کشور جهت کمک به سیل‌زدگان خوزستان، گفت: من از نزدیک شاهد وضعیت شیعیان هندوستان بوده‌ام، آن‌ها با وجود مشکلات فراوان مالی، به مردم سیل‌زده کمک کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: اگرچه سیل صدمات مالی زیادی به استان وارد کرد، اما برکات بی‌شماری نیز داشته است که از جمله برکات آن، این بود که تبلیغات گسترده دشمن برای دامن زدن به اختلاف قومی خنثی شد.

وی افزود: در ایام سیل مردم از همه جای ایران و از همه قومیت‌ها برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان حضور پیدا کردند.

آیت الله موسوی جزایری، اظهارداشت: در جریان سیل با اینکه بسیاری از زمین‌های زراعی به زیر آب رفت، اما در مجموع نسبت به سال‌های پیش برداشت بیشتری داشته‌ایم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به پرشدن مخازن سدها، گفت: در سیل اخیر میزان خروجی آب از سدهای استان به حدی زیاد بود که تالاب‌های خوزستان پرآب شدند و در نتیجه آن هور العظیم که دو سوم آن در کشور عراق است نیز پر آب شده است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مسئولان همچون روزهای آغازین باید در تلاش برای ساماندهی وضعیت سیل‌زدگان باشند، اظهارداشت: به برکت سیل اخیر، در استان خوزستان ۲۰۰ هزار هکتار برنج‌کاری داشتیم که این آمار نسبت به سال‌های گذشته چندین برابر شده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha