پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان در خوی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: محبت انسان باید جهت دهی شده و در راه الهی قرار گیرد و در غیر این‌صورت گرفتار دنیا شده و در مسیر حب دنیا و بخل و حسد قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان، شامگاه پنح‌شنبه در مراسم دهه دوم محرم که در بقعه شیخ نوایی خوی برگزار شد با اشاره به اینکه اگر محبت جهت نادرستی داشته باشد همه حرکات درون و برون انسان را شیطانی می‌کند، اظهار داشت: در قرآن مجید خداوند گروهی را به خاطر چهار عمل ناروا و غلط محکوم می‌کند که این چهار کار ریشه در محبت اشتباه دارد و حب مال یکی از مصادیق محبت نادرست است.

استاد حوزه تصریح کرد: محبت خود یک ثروت بزرگ است و کسی که این ثروت را به خدا گره بزند در کارهای خیر پیش قدم می‌شود.

استاد انصاریان با اشاره به اینکه صاحب اصلی ثروت خدای متعالی است که این مال رابه صورت امانت در اختیار انسان قرار داده است، گفت: چون مالک اصلی مال خدای متعال است باید این ثروت در راهی هزینه شود که مورد رضایت صاحب حقیقی آن است. اگر محبت به مال محبت جمعی شد آن وقت است که انسان دچار عواقبی همچون بیدینی و بخل خواهد شد.

وی در ادامه عذاب قارون را شامل همه ثروتمندان بخیل دانست و افزود: این همه ساختمان های چند ده طبقه و تشریفاتی مصادیقی است که زمین از فرد ثروتمند گرفته و در روز مرگش چیزی به وی نخواهد داد و انسان باید دل را از محبت کامل به خداوند پر کند و ثروت و مال دنیا نباید انسان را از یاد خدا غافل کند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه رسالت قرآن و اهل بیت(ع) این است که محبت را در انسان جهت دهند، تصریح کرد: انسان باید محبت خود را وقف خداوند کند و وقتی ملک الموت از سوی خدای متعال مامور گرفتن جان چنین انسانی می‌شود دستور می‌یابد با سلام و تحیت جانش را بستاند و در مواردی چون شهدای کربلا به جایگاهی می‌رسد که خدای متعال خود مأمور اخذ جان آن‌ها می‌شود.

وی به حدیثی از امام علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت: امام علی ( ع) در مورد شوق بندگان الهی به خدای متعال بیان می‌کنند، اگر جانشان در دست خدا نبود از شوق لقای الهی به اندازه یک پلک زدن هم در دنیا نمی‌ماندند و با شوق به لقای خدا می‌شتافتند.
انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha