پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی

حوزه/ مسئول غرفه بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به عرضه 15 عنوان کتاب در پنجمین نمایشگاه کتب حوزوی مشهد خبر داد.

امیر حسین محمود زاده، مسئول غرفه بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی مشهد گفت: این بنیاد در سال ۱۳۸۲ با هدف تدوین تاریخ انقلاب اسلامی، بازنگری در تاریخ سده پیشین و با انگیزه‌ ارتقای سطح دانش و بینش عمومی آغاز به کار کرد.

مسئول غرفه بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: تأسیس این بنیاد در راستای آرمان‌های حضرت امام(ره) می‌باشد که همواره نسبت به نگارش تاریخ انقلاب اسلامی به دور از هر گونه غرض‌ورزی، اعمال نظر و تحریفگری اهتمام ویژه داشتند و نیز به بازنگری تاریخ سده پیشین تاکید می‌ورزیدند. همچنین امام راحل(ره) نیز در نجف اشرف خطاب به نویسنده کتاب «نهضت امام خمینی» حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی، در سال ١۳۵٦ یادآور شدند: «تاریخ در گذشته مع‌الأسف غالبا به دست دشمن نوشته شده است، امید است که نگذارید تاریخ این نهضت را نیز دشمن بنویسد.»

وی با اشاره به عرضه 15 عنوان کتاب در داخل غرفه بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ابراز کرد: از ابتدای نمایشگاه کتب این غرفه تالیف حجت الاسلام والمسلمین حمید روحانی مورد استقبال طلاب قرار گرفته است که از عمده ترین آن می توان به کتب «نهضت امام خمینی(ره)» و همچنین «اسناد انقلاب اسلامی» تالیف ایشان اشاره کرد.

محمودزاده همچنین به عرضه کتب «روزهای حماسه و نور»، «شوریدگی در تذبذب»، «روزگار قائم مقامی»، «اسناد انقلاب اسلامی»، «جوانان درباری و آرمانشهر»، «فصلنامه 15 خرداد»، «نهضت امام خمینی(ره)»، «انقلاب اسلامی در مراغه»، «نقدی بر مدخل خمینی روح الله در دائره المعارف بزرگ اسلامی»، «نقدی بر مدخل خمینی روح الله در دایره المعارف تشیع»، «از جولانگاه استر تا وادی صهیون»، «نخستین پیش نویس قانون اساسی»، « شریعتی در دادگاه تاریخ»، «نفوذ اسرائیل در عراق و تاثیر آن بر امنیت ملی ایران» و «انقلاب اسلامی و گروه های تجزیه طلب» اشاره کرد.

مسئول غرفه بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف 25 درصدی کتب در غرفه عنوان کرد: همه آثار با قیمت چاپ نخست در نمایشگاه ارائه شده چون تاکید حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی به عنوان ریاست بنیاد بر این بوده تا اساتید و طلاب حوزه خراسان بتوانند با هزینه کمتری کتب مورد نیاز خود را تهیه نمایند.

وی با بیان این که در این دوره از نمایشگاه، بنیاد برای نخستین بار حضور پیدا کرده و انصافا نمایشگاه فاخری است، گفت: بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی همکاری عمیق و تنگاتنگ با پژوهشگران نخبه دارند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha