شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ایران اسلامی پس از اجرای حدود یکصد عملیات بزرگ و متوسط در طول این هشت سال، نیروهای متجاوز بعثی را از خاک خود رانده و در عین حال به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،پیام مظلومیت انقلاب خود را در همین جنگ به دنیا صادر کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  تنها ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی می گذشت که دیکتاتور دیوانه ای به نام صدام، تجاوز سراسری به خاک کشورمان را از دریا و زمین و هوا شروع کرد و آغازگر یکی از طولانی ترین جنگ های قرن حاضر شد.

جنگ تحمیلی علیه ما تقریباً ۲ برابر جنگ جهانی اول، یک و نیم برابر جنگ جهانی دوم و ۳ برابر جنگ کره به طول انجامید و این در حالی بود که در این نبرد به شدت نابرابر، رژیم بعث عراق مورد حمایت همه جانبه ی دو بلوک غرب و شرق و نیز سران مرتجع عرب منطقه قرار داشت.

آنچه مسلم است این که از جمله اهداف اصلی از تهاجم سراسری عراق به کشورمان، شکست انقلاب اسلامی و یا دست کم تضعیف جدی آن بود، چه آن که سران استکبار جهانی به دنبال آن بودند که انقلاب اسلامی ایران را پیش از تحکیم و ورود به دوران تثبیت، در منطقه حساس غرب آسیا، سرنگون ساخته و جالب این است که در این باره برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم، شوروی و آمریکا در فرآیند جنگی میان دو کشور، کاملاً متفق القول بودند و هر دو از یک کشور در مواجهه با کشور دیگر ، حمایت تمام عیار به عمل آوردند.

توجه به این نکته ی کلیدی بسیار ضروری است ، چرا که متاسفانه در اذهان برخی مردم از جمله نسل فعلی این مسأله به درستی جا نیفتاده که شرق و غرب ، با همه وجود آمده بودند تا انقلاب اسلامی ایران ، اساساً وجود خارجی نداشته باشد چرا که پیام و هویت این انقلاب که شعارش نیز مبتنی بر" نه شرقی، نه غربی" بود، با اهداف و منافع آن ها در ابعاد مختلف ، تضاد کامل داشت و لذا آن ها این موضوع را به هیچ وجه برنمی تافتند.

با این حال و با وجود همه توطئه ها و فتنه ها و ناجوانمردی های داخلی، ایران اسلامی در این تجاوز به لطف الهی و با تکیه بر نیروی ایمان، رهبری بی نظیر حضرت امام(ره)، ابداع شیوه های نوین جنگی و به خصوص حمایت بی دریغ و حضور گسترده مردم در جبهه ها، موفق شد تا پس از اجرای حدود یکصد عملیات بزرگ و متوسط در طول این هشت سال، نیروهای متجاوزان بعثی را از خاک خود رانده و در عین حال به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،پیام مظلومیت انقلاب خود را در همین جنگ به دنیا صادر کند.

شاهکار ماندگار رزمندگان دفاع مقدس و ملت رشید ما این بود که در ۲۰۰ سال گذشته، جنگ تحمیلی هشت ساله تنها جنگی بود که در آن ایران توانست علیرغم خسارات مادی و معنوی بسیار، همه سرزمین خود را تنها با تکیه بر ملت و قوای مسلح خود و در شرایط تحریم نسبی تسلیحاتی، از دشمن باز پس گرفته و حیثیت و بقای ملی خود را حراست کند.

امام خمینی(ره) اسفندماه سال ۶۷ در نامه ای خطاب به روحانیون سراسر کشور با تاکید بر این که ما در جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم، به نکته مهمی اشاره کردند که امروز هم باید در پاسخ به کسانی که تنها هنرشان ایجاد شک و تردید در بین مردم و شبهه پراکنی درباره انقلاب و دفاع مقدس است، از آن بهره بُرد.

ایشان فرمودند: "ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم. راستی مگر فراموش کرده ایم که ما برای ادای تکلیف جنگیده ایم و نتیجه فرع بر آن بوده است. ملت ما آن روز که احساس کرد توان و تکلیف جنگ دارد، به وظیفه خود عمل نمود. خوشا به حال آنان که تا لحظه آخر هم تردید ننمودند."

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha