شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جمعه قم آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ خطیب جمعه قم با اشاره به جستجوها و اتهامات غربی ها و عربستانی ها به ایران برای حمله به آرامکو و با بیان این که راهبرد دشمنان فشار حداکثری روی ملت ایران است اظهارکرد: چرا دنبال سازنده موشک های قاتل کودکان یمنی نیستید؟.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید هاشم حسینی  بوشهری امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس، با اشاره به حمله به پالایشگاه آرامکو گفت: امروز آمریکایی ها و عربستانی ها نمی خواهند بپذیرند که انصارالله و مردم مظلوم یمن چنین حادثه ای را رقم زدند و به این دلیل ایران را متهم می کنند.

وی افزود: شما لازم نیست کسی را متهم کنید، بلکه نزدیک به 5 سال با یک ملت مظلوم می جنگید؛ این حمله را به سان یک جنگ جنگی تعبیر می کنید، ولی به سلاح ها و بمب هایی که بر سر مردم مظلوم یمن ریخته می شود توجه نمی کنید ولی وقتی این پالایشگاه بمباران می شود به دنبال سازنده سلاح هستند.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب که اگر شما با این مردم مظلوم این گونه رفتار و ظلم نکنید چنین حوادثی نیز رخ نخواهد داد، تصریح کرد: وقتی مسئولان ما گفتند، اگر نفت ما خارج نشود نفت دیگران هم صادر نمی شود تصور می کردند که ما می خواهیم تنگه هرمز را ببندیم ولی واقعیت ها ثابت کرد که جبهه مقاومت چه ضرباتی به آنها خواهد زد.

وی افزود: راهبرد دشمنان ما فشار حداکثری روی ملت ایران است و این مساله را بدون پرده پوشی بیان می کنند؛ آنها با این روش سعی دارند که مسئولان ما را پای میز بیاورند و شرایط خود را به ما تحمیل کنند و به دنیا پیام دهند که این فشار روی مسئولان ما جواب داد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، با ذکر این مطلب که اینکه رهبر انقلاب فرمودند که با دولت بد عهد آمریکا مذاکره نمی کنیم از این جهت است که آنها نگویند که این فشار حداکثری جواب داده است، یادآورشد: نکته دیگری که دنبال می کنند و سرآنها نیز به سنگ خواهد خورد این است که دشمن گاهی زمزمه هایی طی سالهای گذشته دیده و در ملت ما طمع می کند و گمان می کند که با این فشار می تواند ملت را به خیابان ها کشیده و مردم را در مقابل نظام قرار دهد ولی به عنوان ملت ایران می گوییم که شما کورخوانده اید و این ملت در مقابل شما خواهد ایستاد.

وی گفت: ایستادگی مردم در صحنه به این شرط است که از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی استفاده کنیم و به دشمن بگوییم که فشارهای شما روی ما تاثیری نخواهد داشت؛ منابع انسانی و طبیعی ما باعث می شود که بر دشمنان پیروز شویم و امیدواریم مسئولان نیز چنین نگاهی داشته باشند.

خطیب جمعه قم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: همه دنیا از این عزم و اراده ملت ما الگو گرفتند؛ شجاعت و اعتماد به نفس این ملت در دنیا ثبت شد.

آیت الله حسینی بوشهری با ذکر این مطلب روحیه معویت گرایی در دفاع مقدس و در سطح جامعه ما موج می زد، اظهارکرد: فرهنگ بسیجی در جامعه ما باقی ماند و این فرهنگ نیز باید همچنان حفظ شود؛ فرهنگ بسیجی به معنی سیاسی بودن و عدم سیاست زدگی و.... است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی گفت: اقتدار هر ملتی به میزان دانش و قوای علمی کشور است ؛اگر امروز در منطقه حرف اول را می زنیم به خاطر دانش دانشمندان جوان ما است؛ حوزه ها و مراکز علمی و آموزشی ما نباید از این مساله غفلت کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اربعین حسینی یادآورشد: این راهپیمایی هم بر معرفت حسینی می افزاید و هم زمینه تمدن اسلامی در این راهپیمایی نیز متجلی می شود؛ کجای عالم چنین حرکتی را مشاهد می کنید؟

خطیب جمعه قم گفت: از ملت عراق برای پذیرایی از زائران ودولت عراق برای تسهیل این حضور تشکر می کنیم و امیدواریم این مراسم امسال با همان عظمت برگزار شود و خاری در چشم دشمنانی باشد که نمی خواهند این حرکت را ببینند؛ آنها که به تخریب حرم عسکریین پرداختند بدانند که اگر آن مرقد را ویران کردند، این مرقد با عشق شیعیان دوباره ساخته شد.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) یادآورشد: پس از حادثه عاشورا، امام سجاد(ع) تا سالها روزها را روزه می گرفت و شب ها به عبادت می پرداخت و موقع افطار به یاد پدر اشک می ریختند.

نائب رئیس جامعه مدرسین افزود: امام سجاد(ع) می فرمایند که مومن در زمانی که دعا می کنند خداوند سه حالت در او در نظر می گیرند؛ نخست ذخیره این دعا برای روز معاد و یا استجابت دعا و یا در عوض این دعا بلایی که متوجه او بوده است را در پرتو آن دعا از او دفع می کند.

وی با تقدیر از ملت ایران برای بزرگداشت ایام محرم گفت: در این روزها مردم سوگوار و علما و فضلا و مادحان و شاعران اهل بیتی(ع) مردم را با آموزه های معرفتی و عاشورایی آشنا کردند؛ خوشبختانه امسال این مجالس شورا خاصی داست و امیدواریم به برکت عشق حسینی(ع) این کشور علوی و حسینی و فاطمی از گزند حوادث مصون بماند.

خطیب جمعه قم در خطبه اول با اشاره به مختصات بازار مسلمین از دیدگاه مولای متقیان گفت: امام علی(ع) خطاب به اصناف و بازرگانان بیان می کنند که تقوا پیشه کنید و پیشاپیش از خداوند طلب کنید و با آسان گرفتن به مشتریان از خداوند برکت بخواهید؛ همچنین در کاسبی بردبار باشید و قسم نخورید و درمعاملات دروغ نگویید و ظالم نباشید.

آیت الله حسینی بوشهری یادآورشد: ایشان می فرمایند که بر مظلومان ظلم نکنید و هیچ گاه به سمت ربا نروید؛ همین مباحث منشور اصلی تجارت و کسب و کار ما است.

وی گفت: امام علی(ع) بیان کردند که کم فروشی نکنید و در حق مردم کم نگذارید؛ امام علی(ع) بر بازاری تاکید می کند که نه ظلم و نه ربا و نه سخت گیری به مردم و... جایی در آن نباشد.

امام جمعه قم اظهارکرد: امام علی(ع) در نامه خویش به مالک اشتر به مساله اهتکار اشاره می کنند؛ ایشان فرمودند که مانع احتکار باش زیرا پیامبر(ص) نیز چنین می کردند؛ معاملات در بازار مسلمین باید متوازن باشد؛ معامله گران نباید اجحافی در حق هم کنند و اگر کسی رعایت این احوال را نکرد باید آنها را مجازت کنی؛ همچنین می فرمایند که در مجازات هم زیاده روی نکن زیرا شاید با هشدار و تنبه به خود بیایند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha