پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 864708
۲۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
امام حسین علیه السلام

حوزه/ در ایام حزن و ماتم سرورمان حسین (ع)، بازیگری هتاک ملعبه دست یزیدیان شده و با توهین زهرآگین خود به محضر سیدالشهدا، قلوب داغدار میلیاردها انسان آزادی خواه در سرتاسر جهان، که عقل و دل در گرو معرفت و محبت اباعبدالله (ع) داشتند را، جریحه‌دار نمود.

خبرگزاری «حوزه»، در ایام حزن و ماتم سرورمان حسین (ع)، بازیگری هتاک ملعبه دست یزیدیان شده و با توهین زهرآگین خود به محضر سیدالشهدا، قلوب داغدار میلیاردها انسان آزادی خواه در سرتاسر جهان، که عقل و دل در گرو معرفت و محبت اباعبدالله (ع) داشتند را، جریحه‌دار نمود. متاسفانه در چندسال گذشته شاهد این دست هتاکی‌ها از سوی بی‌هنرانِ منصوب به عرصه سینما و تلویزیون بوده‌ایم، افرادی که نه حالی برای مطالعه و کسب معلومات علمی و نه هنری برای ابراز وجود دارند، از این رو، برای دیده شدن و رفع عقده حقارت خود، دست به تن‌نمایی در اجتماع و بیان اراجیف در فضای مجازی می‌زنند.

این افراد با سوء استفاده از رئفت و گذشت فراوان حکومت اسلامی هر روز گستاخ‌تر شده و آشکارتر به حقایق الهی تاخته و اقتدار نظام اسلامی را خدشه‌دار می‌کنند.

با تأسف فراوان شاهد هستیم، عرصه خطیر فرهنگ در کشوری با تمدن چند هزار ساله، اسیر چنگال شیفتگان تمدن مفلوج غرب شده و بی‌فرهنگان، متولی امور فرهنگی مردم مترقی ایران شده‌اند.

 این جماعتِ بی‌بهره از علم، هنر و فرهنگ، هر روز به هرجا سرک می‌کشند و در زمینه‌های مختلف بدون داشتن تخصص، ابراز نظرکرده  و دست‌اندازی می‌نمایند.

این اشخاص، با اشعار بی‌مغز و سخیف خود، شعر چون شهد شیرینِ پارسی را در کام شعر دوستان، زهر کردند.

این افراد، موسیقی اصیل ایرانی را که در هر خطه از کشورمان نماد مهر، ایثار و سلحشوری بود و در سایه آن می‌شد دقایقی دل و جان را صیقل داد، با آهنگ‌های گوش خراش، به آوای سیاهی و ناامیدی مبدل نمودند.

این گروه، طنز لطیف و هدایت‌گرانه طنازان گذشته، که در پوشش آن زشتی‌ها و پلشتی‌های جامعه به شیرینی بیان می‌شد و در اندیشه و احساس مخاطب اثر تربیتی فوق العاده‌ای می‌گذاشت را، به لوده‌گی و فضاحت کشانیدند.

این جریان، هنرهای نمایشی و بصری که می‌توان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین  ابزار برای هدایت جوامع از آن بهره برد را، به میدان تجمل‌گرایی، هرزه‌گی، شُو لباس و آرایش بدل کردند.

و این هنرمندان بی‌مسمّی، در عرصه ادبیات، رمان‌نویسی، نقاشی، تئاتر و امروزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز، انواع بی‌فضلی‌ها را روا داشتند.

اگر قصد آسیب‌شناسی این پدیده شوم را داشته باشیم، قطعا در وهله اول، سکوت تلخ متخصصین و نخبگان این عرصه‌ها بوده که تشویقی برای به سخره‌گرفتن هرچه بیشتر فرهنگ غنی اسلامی ایرانی ازسوی این جماعت شده‌است و در وهله دوم، باید گفت عدم برخورد مناسب دستگاه‌های مسئول، جسارت این اشخاص جسور را بیشتر کرده ‌است.

و امروز پا را فراتر گذاشته و با وقاحت بی حد و حصر خود، به اعتقادات زلال میلیاردها عاشق و دلباخته سیدالشهدا توهین می‌کنند.

توهین به عقائد و مقدسات هر فرد و مذهبی طبق آموزه‌های اخلاقی اسلام، خطایی نابخشودنی است تا جایی که خداوند در آیه 108 سوره انعام می‌فرماید:

 وَ لاَ تَسُبُّوا الَّذِینَ‌ یَدْعُونَ‌ مِنْ‌ دُونِ‌ اللَّهِ ‌... به بت‌های، بت‌پرستان توهین نکنید.

اما اسلامی که به پیروان خود امر می‌کند، به مقدسات دیگران توهین نکنید، در مورد ناصبان و هتاکان به مقدسات اسلامی، دستور به اَشدِّ مجازات را صادر می‌نماید.

شیفتگان اهل‌بیت در طول تاریخ برای دفاع از حریم مقدس امامان معصوم(ع) دست از مال، خان و جان خود شسته و با شجاعتی بی‌مثال، شدیدترین برخوردها را با هتاکان داشته‌اند؛ اما امروز که به برکت خون پاک هزاران شهید در کشور عزیزمان حکومت اسلامی برپا شده‌، طبیعی است که این وظیفه را به حکومت واگذار کنیم.

حتما از نظر مردم، برای حکومت اسلامی زیبنده نخواهد بود، که در مهم‌ترین وظیفه خود، یعنی دفاع از ارزش‌های اسلامی سستی به خرج دهد.

امروز با توجه به اقدامات امیدبخش در دستگاه قضایی کشور، همه دل‌شکستگان از این توهین دردآور، یعنی چه شیعیانی که هنوز رخت عزای مصیبت امام شهیدشان را از تن درنیاورده‌اند، چه اهل‌سنتی که عاشقانه، اهل‌بیت پیامبرشان را دوست می‌دارند و چه آزادگان عالم از هندو، بودا، مسیحی، یهودی و... که حسین بن علی (ع) را الگوی ظلم ستیزی می‌دانند، منتظر پاسخ قاطع و سریع عدالت‌خانه کشوراند  و البته معاندین و هتاکان نیز در حال آزمودن میزان اهتمام مسئولین جدید قوه قضائیه به مسائل فرهنگی و مذهبی هستند.

و در پایان باید گفت، اگر نسبت به این شخص هتاک و جریانات پشت پرده این اتفاق تلخ، اقدامی سریع و جدی صورت نگیرد، هم امید مومنان نسبت به دستگاه‌ قضایی کشور تبدیل به یاس می‌شود و هم دشمنان جری‌تر خواهند شد و به ناچار فداییان اهل‌بیت مجبور می‌شوند، طبق آموزه‌های دینی و انقلابی، خودشان هتاکان به دین خدا و ائمه اطهار (علیهم السلام) را تنبیه نمایند.

لَهُمْ عَذَابٌ فِی الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ لَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَشَقُّ وَ مَا لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَاقٍ (سوره رعد، آیه 34)

چنین گمراهان در زندگانی دنیا (به انواع بلا) معذبند و البته عذاب عالم آخرت سخت‌تر است، و از (قهر) خدا ابدا نگهداری ندارند.

محمدصادق ناطقی 28 شهریور 98

313/60

توجه: انتشار یادداشت و مقالات به معنای تأیید یا رد آن از سوی خبرگزاری حوزه نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله عاصی IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    واقعا باید آقای رئیسی با این بازیگرهای بی سواد برخورد کنه تا هر روز پرروتر نشوند
  • IQ ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
    0 0
    فعلا که داره آزادانه میچرخه و آقای رئیسی هم کاری نکرده متاسفانه
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
    0 0
    رسانه ها باید پیگیری کنند ببینیم با این خانم بازیگر هتاک چه کردند آیا هنوز قوه قضاییه در حال بررسی است یا اینکه مثل خیلی از این بازیگران و سلبریتی ها هرکاری دوست دارند انجام می دهند و هیچ کس هم کاری به آنها ندارد... واقعا رسانه حوزه این قضیه را پیگیری بفرمایید