پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید مجتبی حسینی  _ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق

حوزه/ نماینده مقام معظم رهبری در عراق گفت: حماسه جهانی راهپیمایی اربعین حسینی با مشارکت همه ادیان و مکاتب الهی رقم خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،آیت الله سیدمجتبی حسینی پیش از ظهر امروز در دومین گردهمایی فعالان مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در عرصه اربعین و چهارمین همایش هیأت‌های فعال در عرصه اربعین که با مشارکت مسجد مقدس جمکران در شبستان کربلا این مسجد مقدس برگزار شد، اظهارکرد: جریان عاشورا یک تابلو همیشگی برای مقابله حق و باطل و درس‌آموزی در مکتب اهل‌بیت(ع) است.

وی از اربعین رمز استمرار حرکت امام حسین(ع) نام برد و گفت: ماندگاری عاشورا به عنوان یک اصل باید دنبال شود تا عدالت و ایمان زنده بماند و جامعه اسلامی به آرمان‌های مورد نظر برسد.

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه حرارت محبت به امام حسین(ع) فقط به قلوب شیعیان محدود نمی‌شود، تصریح کرد: اکنون مردم بسیاری از کشورها که حتی با پیامبر اسلام هم آشنا نیستند امام حسین(ع) را الگوی انسانیت، اخلاق و ایثار می‌دانند و در شهادت و اربعین حضرت عزادار هستند.

وی از برپایی 50 موکب به همت مسیحی‌ها در حماسه اربعین عراق یاد کرد و گفت: برخی از مغرضان در ایام اربعین حسینی به مقدسات توهین می‌کنند و با برخی شعارها و رفتارها می‌خواهند حرکت اربعین را خدشه‌دار کنند.

آیت الله حسینی با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) محور وحدت جهان اسلام هستند، مطرح کرد: ما باید از معارف این بزرگواران درس گرفته و با الگوبرداری از آن‌ها به دنبال رفتارها و گفتارهای منطقی باشیم تا بتوانیم جامعه شیعه را گسترش دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق از اربعین رمز استمرار حرکت امام حسین(ع) نام برد و گفت: ماندگاری عاشورا به عنوان یک اصل باید دنبال شود تا عدالت و ایمان زنده بماند و جامعه اسلامی به آرمان‌های مورد نظر برسد.

وی با بیان اینکه شهادت امام حسین(ع) یک جریان بزرگ تاریخی است، اظهار کرد: از آدم تا خاتم و از قبل و بعد از امام حسین(ع) از شهادت این بزرگوار به‌عنوان یک موضوع مهم نام شده است به همین علت نمی‌توان از شهادت حضرت به‌عنوان یک خاتمه نام برد بلکه می‌توان گفت که شهادت امام حسین(ع) یک آغاز و نشان‌گر استمرار حرکت امام است.

وی اضافه کرد: اصحاب امام حسین(ع) چینش شده بودند و هر کدام از آن‌ها شخصیت‌هایی بودند که پیام‌هایی خاص را برای مخاطبان به دنبال داشتند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اربعین حسینی خاری در چشم دشمنان انقلاب و اسلام است، تصریح کرد: همانطور که رهبری فرموده‌اند جان و دل ملت‌های ایران و عراق به یکدیگر متصل است و دشمنان تلاش‌های بسیاری برای ایجاد اختلاف میان این دو ملت دنبال کرده‌اند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق یادآور شد: در دورانی دشمنان شایعه کشتار شیعیان توسط اهل‌سنت را مطرح کردند اما به لطف الهی نتوانستند میان شیعه و اهل سنت تفرقه ایجاد کنند و از این پس نیز با عشق به امام حسین(ع) که به مذهب خاصی محدود نمی‌شود وحدت جامعه ایمانی حفظ خواهد شد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha