جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: امروز به جای پرداختن به کارهای غیر ضروری و حاشیه ها و دم زدن از مذکراتی که هیچ اثری برای مردم ندارد، باید به حقیقت جامعه بیاندیشیم و مشکل جامعه چیزی جز اشک کارگری نیست که از بیکاری سرازیر می شود، نه ورود خانم ها به ورزشگاه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت مردم به رعایت تقوا، گفت: یکی از مصادیق تقوا توجه به حضرت ولی عصر(عج) و این که در کار های روزمره خودمان به امام زمان(عج) توجه کنیم و به یاد حضرت باشیم.

وی با اشاره به هفته دفاع مقدس یادآور شد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور شروع به بازسازی درونی کرد، اما دشمن چهار شعار اصلی نظام را نتوانست قبول کند و می دانستند که این چهار شعار، نظام استکبار را از بین خواهد برد.

امام جمعه همدان افزود: متفکرین غربی به خوبی متوجه شدند که اگر این نظام مبتنی بر ولی فقیه به مسیر خود ادامه دهد کشور خطرناکی برای آن ها است و لذا باید از اول در برابر آن به ایستند.

وی با بیان این دشمن می دانست که هنوز ارتش و سپاه ما انسجامی ندارد، اما با این وجود صدام را تحریک کرد تا به ما حمله کند، خاطر نشان کرد: شعارها و مسیری که جمهوری اسلامی ایراین انتخاب کرده بود مسیری بود که همه منافع غرب را بر هم می زد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اما دیدیم که این کشور نه تنها از بین نرفت، بلکه هشت سال دفاع مقدس زمینه ساز تقویت این شعار ها شد.

وی با اشاره به اینکه این اتفاق در جبهه مقاومت یمن نیز افتاده است، یادآور شد: یمن و ایران یک نقطه مشترک دارند و آن هم ایمان مردم و تشیع بود که در هر دو جا وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی به حمله پهپاد های یمنی به عربستان اشاره کرد و گفت: آمریکایی که قرار بود از این گاو شیرده حمایت کند، نتوانست کاری انجام دهد و همه جهان دیدند که با یک اتفاق کوچک عربستان به هم ریخت.

نماینده ولی فقیه در همدان ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، خطاب به مسئولان یادآور شد: مسئولان نباید فراموش کنند که این میزهایی که به دست آن ها رسیده محصول خون شهدا است .

امام جمعه همدان تصریح کرد: در نظام اسلام کسی آقا نیست و همه ما خادمان مردم هستیم حال اگر کسی به مقامی رسیده است باید بداند که محصول خون شهدایی است که به این مقام رسیده است و جای سوال است که چرا این مسئولان در بعضی از شهر ها، اسم شهید را از خیابان ها حذف می کنند؟

وی تاکید کرد: دلیل این که عده ای از نام شهید و به کار بردن آن ترس و واهمه دارند، جای سؤال دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه با گلایه از نحوه واگذاری ها در بحث خصوصی سازی های غیر کارشناسانه، یادآور شد: این کارهای غیر اصولی جفا به جامعه کارگری است و انسان از دیدن مشکلات کارگران به دلیل سیاست های غلط شرمنده می شود.

وی ابراز داشت: امروز به جای پرداختن به کارهای غیر ضروری و حاشیه ها و دم زدن از مذکراتی که هیچ اثری برای مردم ندارد، باید به حقیقت جامعه بیاندیشیم و حقیقت جامعه چیزی جز اشک کارگری نیست که از بیکاری سرازیر می شود، نه ورود خانم ها به ورزشگاه.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به این که مراجعات زیادی در این زمینه در دفتر نمایندگی ولی فقیه وجود دارد اظهار داشت: در استان همدان نیز واگذاری هایی که گاهی خلاف قانون هم می باشد وجود دارد که نیازمند رسیدگی است.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان این که راه حل رفع مشکلات مذاکره نیست، عنوان کرد: تجربه 6 ساله گذشته نشان داده است وقتی یک راه جواب نمی دهد نباید به دنبال آن رفت و لذا مطرح کردن مذاکره کار بسیار اشتباهی است .

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک شروع سال تحصیلی، به اقدامات صورت گرفته در زمینه کمبود معلمان در استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم این مشکلات حل شود و خداوند توفیق دهد که آموزش و پرورش در عرصه تربیت دینی و عزم جدی در برابر مبارزه با سند 2030 با قدرت رو به جلو حرکت کند.

وی از تغییر مکان امام جمعه همدان خبر دادو گفت: به علت راحتی مردم و سهولت در رفت و آمد، دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان به مکان سابق خود در محله حاجی همدان منتقل شد و مردم عزیز برای مراجعات خود به این دفتر مراجعه کنند.

امام جمعه همدان در پایان، حجت الاسلام جعفر رحمانی را به عنوان رئیس ستاد نماز جمعه همدان معرفی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • یلدا IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    چرا همه چیزو با هم قاطی میکنید:/