جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی گفت: ما جنگ را دوست نداریم، امّا از مرگ نمی ترسیم، اسرائیل و آمریکا بدانند که ما فرزندان حضرت علی بن ابی طالب (ع) هرگز از جنگ و مرگ نخواهیم ترسید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه به سفر موکب داران عراقی به ایران اشاره کرد و آن را گامی زیبا در تکریم این موکب ها دانست.

خادمان موکب ها در جهان افتخار آمیز هستند

وی افزود: خادمان این موکب ها در جهان افتخار آمیز هستند؛ آنچنان که ولی امر مسلمین آیت الله علی خامنه ای در این دیدار گفتند: "ما به خدمات، اخلاق و رفتار کریمانه ملت عراق تشکر و به شما افتخار می کنیم".

سید قپانچی با بیان اینکه این دیدار بازتاب های مثبتی بر ملت عراق و ایران دارد، گفت: برخی به دنبال فتنه انگیزی میان این دو ملت هستند، امّـا امام حسین (ع) موجب اتحاد آنها شد.

وی به سفر هیئت عراقی به چین اشاره کرد و آن را اقدامی بی نظیر در جهت اقتصاد و صنعت کشور دانست.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه به تشدید آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی در منطقه اشاره کرد و تهدید های ترامپ به هجوم علیه ایرن طی 48 ساعت را تهدیدی احمقانه دانست و گفت: ترامپ می داند که او و هم پیمانانش که از مرگ می ترسند، اولین کسی هستند که از میدان جنگ فرار می کنند.

ما فرزندان حضرت علی بن ابی طالب (ع) هرگز از جنگ و مرگ نخواهیم ترسید

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی با اشاره به اینکه دولت عربستان سعودی بعد از بمباران پالایشگاه ارامکو توسط پهباد های یمنی، دچار آشفتگی و سردرگمی شده است، افزود: جنبش انصارالله مسئولیت این حملات را به عهده گرفته اند، امّا عربستان سعودی اصرار دارد که ایران و عراق پشت پرده این عملیات بودند، لذا هواپیما های سعودی اقدام به بمباران پایگاه های بسیج مردمی در "البوکمال" سوریه کرده است.

وی این عملیات را شعله ور کردن آتش فتنه و جنگ دانست و گفت: ما جنگ را دوست نداریم، امّا از مرگ نمی ترسیم، اسرائیل و آمریکا بدانند که ما فرزندان حضرت علی بن ابی طالب (ع) هرگز از جنگ و مرگ نخواهیم ترسید.

عراق مخالف پیوستن با ائتلاف حمایت از امنیت دریانوردی است

خطیب جمعه نجف اشرف از موضع عراق در مخالفت با مشارکت در ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا و اسرائیل تحت عنوان "امنیت و سلامت دریانوردی بین المللی"  حمایت کرد و گفت: ما از موضع رسمی عراق حمایت می کنیم و مخالف سلطه آمریکا بر جهان هستیم.

سید قپانچی در خطبه دینی خواستار بستن سایت های مستهجن شد و گفت: این سایت ها تأثیرات منفی بر جامعه دارد.

هدف از انفجار گنبد امامین عسکریین(ع) ایجاد جنگ داخلی بود

وی در بخش دیگر به سالگرد انفجار گنبد حرم امامین عسکریین (ع) در سامرا اشاره کرد و آن را توطئه ای برای وارد کردن ملت عراق در فتنه و جنگ داخلی دانست و گفت: آگاهی ملت، پیروی از آیت الله سیستانی و ولایت اهل بیت (ع) موجب پیروزی بر توطئه های دشمن شد.

امام جمعه نجف اشرف در پایان به سالروز شهادت امام سجاد (ع) که بعد از شهادت امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط زندگی کرد، پرداخت و گفت: امام سجاد (ع) نهضت امام حسین (ع) در اصلاح امت را از طریق سلب مشروعیت حکومت ظالم رهبری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha