جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ نویسنده فعال در زمینه دفاع مقدس گفت: دوران هشت ساله دفاع مقدس در درون خود، بهترین و جذاب ترین سوژه ها برای تولید رمان و داستان را دارد.

مرضیه نفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: علاوه بر عملیات های دفاع مقدس که سرشار از حماسه و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ماست، سبک زندگی شهدا و ایثاگران از جمله گنجینه های ارزشمندی است که نویسندگان و رمان نویسان با مطالعه زندگی نامه این عزیزان به خوبی می توانند به خلق آثار جذاب و پرمخاطبی برای آحاد جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ایران اسلامی بپردازند.

وی افزود: البته هوشمندی و خلاقیت در این عرصه بسیار مهم است و باید آثار به گونه ای نوشته شوند که مردم با آن ها احساس همراهی و همذات پنداری کنند تا جذبشان شوند.

این نویسنده و پژوهشگر ادبیات همچنین گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، هنر و ادبیات دفاع مقدس ما دارای مخاطب گسترده ای است البته به شرط آن که به درستی به آن ها پرداخته شود و ما به خوبی بتوانیم از این گنجینه ارزشمندی که در اختیار داریم، بهره برداری لازم را داشته باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از نویسندگان و ناشران کتب دفاع مقدس ابراز داشت: هم مراکز و نهادهای فرهنگی و هم رسانه های جمعی باید به معرفی و تبلیغ کتب داستان و رمان و نیز پژوهش ها در حوزه دفاع مقدس اهتمام ویژه ای داشته باشند و به خصوص از ظرفیت شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در این باره استفاده کنند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha