جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی

حوزه/ عضو هیئت علمی فقه و اصول دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: طلاب و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان باید در جریان تحقیقات و پژوهش های روز پژوهشگران قرار بگیرند.

حجت الاسلام سید جعفر علوی، عضو هیئت علمی فقه و اصول دانشگاه علوم اسلامی رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی با بیان این که طلاب و پژوهشگران باید در جریان تحقیقات روز حوزه قرار بگیرند که این امر در فضای نمایشگاه فراهم است، گفت: موضوعات مورد پژوهش، قطعا دغدغه اساتید و پژوهشگران هستند که شایسته است تا همه ارکان حوزه در جریان آن ها قرار بگیرند.

وی با بیان این که ناشران داخلی و بین المللی حضور فعال و پررنگ در این نمایشگاه دارند، تصریح کرد: اگر گستره ناشرین حوزوی و بحث های معارفی در فضای نمایشگاهی بیشتر باشد، می تواند فضای نمایشگاه را جلوه شایسته تری داده و از سوی دیگر این نمایشگاه ها برای طلاب  می تواند مشوق خوبی باشد.

عضو هیئت علمی فقه و اصول دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که ارائه مشاوره های پژوهشی در حاشیه بازدید طلاب از فضای پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی می تواند ارزشمند و کارساز باشد، بیان کرد: ارائه و  نمایش مجموعه آثار ارزشمند تحولی حوزه علمیه خراسان نیاز به وسعت بیشتری دارد.

حجت الاسلام علوی ادامه داد: منشورات علمی و تخصصی ارزشمندی را در فضای نمایشگاه رصد کردم و از آن خرسند شدم، اما اگر موضوعات مورد پژوهش پژوهشگران در این نمایشگاه ارائه و طرح شود، سبب می شود تا سایر پژوهشگران از فعالیت های علمی تحقیقی سایر مراکز نیز مطلع و آگاه شوند که این امر، گام موثر در پیشبرد تحقیقات حوزوی است. 

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha