پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نویسنده مسلمان سنت کلاود، کتابی برای کودکان محجبه نوشت

حوزه/ کتاب مصور و کودکانه «رنگ حجاب من چیست؟» توسط یک نویسنده مسلمان اهل سنت کلاود در مینه سوتا نوشته شده که سعی دارد خواهرزاده اش را با یک شخصیت مسلمان در کتاب ها آشنا کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» نویسنده  آمریکایی ، کتابی درباره کودکان محجبه به نگارش درآورد.

هدی ابراهیم نویسنده مسلمان اهل شهر سنت کلاود در ایالت مینه سوتای آمریکا که نتوانسته بود هیچ کتابی برای خواهرزاده هایش پیدا کند که شخصیت دختر مسلمان و محجبه داشته باشد، تصمیم گرفته کتابی مصور و کودکانه در این رابطه بنویسد.

ابراهیم در این رابطه گفت: من دوست دارم حجابم را زیبا ببندم و خوب به نظر برسم. وقتی یک حجاب زیبا دارم روز خوبی را پشت سر می گذارم و چهره محجوب و باشخصیتی را نیز به نمایش می گذارم.

وی با بیان اینکه خواهرزاده اش فاطیما نیز درباره لذت های حجاب به سر کردن می آموزد، گفت سعی کرده کتابی را پیدا کند که شخصیت محجبه برای یک دختربچه 7 ساله داشته باشد. ابراهیم توضیح داد: بسیار سخت بود کتابی برای فاطیما پیدا کنم که بتواند با آن ارتباط برقرار کند، به همین دلیل فهمیدم باید در این حوزه بیشتر مطالعه داشته باشم.

ابراهیم پس از تحقیقات بیشتر گفت تصمیم گرفته کتابی بنویسد که فاطیما از آن لذت ببرد. این کتاب با عنوان «رنگ حجاب من چیست؟» درباره دختربچه ای با نام تیما است (برگرفته از اسم فاطیما) که سعی دارد روسری را که قرار است آن روز بپوشد انتخاب کند.

ابراهیم در ادامه افزود: می خواهم به کودکان مسلمان کمک کنم هویت های دینی شان را ارزشمند بدارند و از پوشیدن روسری و حجاب داشتن وحشت نداشته باشند.

وی گفت که این کتاب فقط برای کودکان نیست و خاطرنشان کرد: این یک ابراز آموزشی است. من می خواهم که معلمان واقعا از این کتاب در کلاس های درس شان استفاده کنند و به  دانش آموزان درخصوص فرهنگ و ایمان آموزش دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha