جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر شورای عالی

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بازدید از پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی مشهد بر ضرورت تمرکز حوزه بر "آینده پژوهی" تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در حاشیه پنجمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه خوبی برپا شده است، گفت: شایسته است تا بسته به ظرفیت برجسته حوزه علمیه خراسان، نمایشگاه دائمی برپا شود.

 وی ضمن اشاره به ضرورت پژوهش در حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: به تعبیری یا باید پژوهش داشت و یا اینکه از عرصه علمی خارج شد یعنی امکان آن وجود ندارد که حرکت علمی صورت بگیرد اما پژوهش و علم در پسِ آن نهفته نباشد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که یکی از ارمغان های حکومت اسلامی آن بود که سراسر زوایای زندگی مردم را به نور علم و دانش روشن کرد، خاطر نشان کرد: به دلیل گسترش علم و پژوهش در عرصه فعالیت های امروز، هر علم و دانشی که کار پژوهش به دنبال آن نباشد، قطع شده و رشدی پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که پژوهش درهای جدیدی را به روی انسان باز می کند، بیان کرد: به واقع پژوهش یک باید است که هرچه گسترده تر باشد شایسته تر و مناسب تر است.

وی با اشاره به ضرورت آینده پژوهی در حوزه خراسان عنوان کرد: در این زمینه نباید فقط متمرکز بر شرایط فعلی باشید، بلکه مسائل زیادی نیاز به آینده پژوهی دارد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: باید با آینده پژوهی آنچه را بناست صورت بگیرد پیش بینی و توجه کرد که در سال های آینده چه نیازهایی وجود دارد و جریان های فکری چطور خواهند بود. 

با اشاره به ضرورت ارائه تسهیلات حمایتی خرید کتاب(بن) به طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان و همچنین مراجعین این نمایشگاه عنوان کرد: حوزه علمیه خراسان باید ابعاد حمایتی خود را از مراجعان داشته باشد تا به دنبال آن طلاب نیز با شوق و شور بیش تری به نمایشگاه مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب نگاه عمیق به گذشته و آینده دارد، بیان کرد: صدور این بیانیه از جانب رهبر معظم انقلاب با بیش از 60 سال مبارزه و کار علمی و هوشمندی و هوشیاری مساله مهمی بوده که هم مساله مربوط به گذشته و هم امروز و آینده مورد توجه است که براساس این بیانیه مهم و کلیدی، باید رسالت روحانیت در آینده و جایگاه آنان به درستی شناخته شود تا از مسئولیت خطیر خود در این عرصه عقب نمانند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha