پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سی و هفتمین نشست دینی ایرانیان مقیم دهلی نو

حوزه/ سی و هفتمین نشست دینی با موضوع «بحران های فردی و اجتماعی»، ویژه ایرانیان مقیم دهلی نو با سخنرانی حجت‌الاسلام ولی‌پور برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه سی و هفتمین نشست دینی با موضوع «بحران های فردی و اجتماعی»، ویژه ایرانیان مقیم دهلی نو با سخنرانی حجت‌الاسلام ولی‌پور و با حضور مسئولین و کارکنان نهادها و در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برگزار شد.

مراسم با قرائت دعای کمیل آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام ولی پور در مورد بحران های زندگی سخنانی را بیان نمود و گفت: هر فرد در طول زندگی خود دچار بحران های مختلفی می شود که یکی از آنها، بحران هویت است.

وی افزود: در بحران هویت شخص هدفی را که سالها برای آن تلاش می کرده و در حقیقت انسان بودنش با نیل به این هدف معنا پیدا میکرده به تدریج از دست میدهد. مانند برخی از افراد متدین که معنای انسانیت را در رسیدن به کمالات معنوی و خدمت به بشریت یافته بودند و برای آن تلاش میکردند اما پس از مدتی مدید آنچه بدست آورده اند نه کمالات معنوی بوده و نه خدمت به بشریت.

حجت‌الاسلام ولی پور در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ،دومین بحران، بحران مقبولیت است بدین معنا که شخص مقبولیتی نزد ارحام و بستگان و دوستان خود ندارد افزود: روابط خوبی با دیگران برقرار نکرده و دیگران مشتاق همنشینی و همصحبتی با وی نیستند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین بحران ها که در زندگی اجتماعی بشر بسیار دخیل بوده بحران مشارکت است. بحران مشارکت بیشترین آسیب را به طبقه ضعیف و کارگر جامعه وارد میکند. اگر طبقات ضعیف جامعه در جامعه اسلامی روز به روز بیشتر میشوند و صدای دادخواهی ایشان به جایی نمیرسد به معنای این است که مسلمانان در جامعه دچار بحران مشارکت شده اند و به دردهای همدیگر بی اعتنا گشته اند. اقتضای نظام سرمایه داری و لیبرال همین است که افراد به سرمایه ها و منافع خود می اندیشند نه به سرمایه های اجتماعی و مشارکت با سایر طبقات جامعه.

حجت‌الاسلام ولی پور درپایان سخنان خود افزود: در واقعه عاشورا می توان هر یک از این بحران ها را به طور وضوح مشاهده کرد و از علل و اسباب ایجاد و تداوم آن بحث کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha