جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 864757
۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
حجت الاسلام محمد استوار میمندی

حوزه/ حجت الاسلام محمد استوار میمندی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان فارس، سکاندار امور حوزه استان شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار میمندی که پیش از ظهر امروز به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان فارس، سکاندار امور حوزه استان شد، فرزند علی حسین، متولد آبان 1359 شهر شیراز است.

او پس از پشت سر گذاشتن تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی در شهر میمند، به شیراز مراجعت کرد و در دبیرستان امام رضا(ع) در رشته ریاضی فیزیک به تحصیل پرداخت و پس از اتمام پیش دانشگاهی در مرکز امام خمینی(ره)، سال 1378 وارد حوزه علمیه قم شد.

استوارمیمندی ادامه مسیر خود را در تحصیل دروس دینی و معارف اسلامی تعریف کرد، دروس مقدمات را در مدرسه شهید صدوقی با مدیریت شهید دهداری و پس از آن در مدرسه حقانی سپری کرد و از همان سال های ابتدایی در کنار درس خواندن به تدریس ادبیات عرب و منطق نیز همت گماشت.

در سال 1384 با ورود به مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع) تحت اشراف حضرت آیت الله العظمی شبیری زنجانی فعالیت های علمی خود را بر فقه و اصول متمرکز کرد و سطوح عالیه را در این موسسه به پایان رساند و پس از آن در مقطع دروس خارج فقه و اصول نیز در همین موسسه ادامه تحصیل داد.

بیشتر بخوانید:

«استوارمیمندی» مدیر جدید حوزه علمیه استان فارس شد

سال 88 در دوره جدید درس خارج اصول مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی شرکت کرد و در همان سال درس خارج فقه را با آیت الله شیخ مهدی شب زنده دار آغاز  کرد و مدتی نیز در درس خارج فقه آیت الله العظمی شبیری زنجانی حاضر شد.

او از سال 1390 با شرکت در درس خارج اصول آیت الله شب زنده دار تقریرات درس اصول ایشان را نیز بر عهده گرفت که تاکنون بیش از 3000 صفحه تقریرات اصول معظم له توسط ایشان نگاشته شده است.

در سال 1392 رساله سطح 3 حوزه را با موضوع (مجعول در باب امارات و دلیل حجیت آن) دفاع نمود و پس از آن در کنار تدریس سطوح عالی به نوشتن رساله سطح4 نیز مشغول شد، موضوع رساله سطح 4 که یک موضوع فقهی است با عنوان «تبعیة الولد لاشرف ابویه» به زبان عربی است.

استوار میمندی در سال 1396 با اصرار برخی از اساتید و فضلای شیراز در انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه عملیه قم شرکت کرد و به عنوان نماینده طلاب و فضلای شیراز انتخاب گردید و پس از آن نیز با رای اکثریت نمایندگان استان فارس به عنوان رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان فارس انتخاب شد. 

 سوابق و فعالیت های علمی و تبلیغی:

1-مسئول گروه تبلیغی جهادی صبای سعادت وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از سال1385

2-سابقه 12 سال خطیب جمعه موقت میمند فارس

3-سابقه 14 سال تدریس ادبیات، فقه و اصول در مدارس قم (صدوقی، حقانی و معصومیه)

4-سابقه 6 سال تدریس فقه و اصول در سطح عالی

5-فارغ التحصیل مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام(موسسه تخصصی فقه و اصول آیت الله العظمی شبیری زنجانی«دام ظله»)

6-سرگروه علمی بخش خارج مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام

7-سابقه 10 سال تدریس و تبلیغ در دانشگاه های کشور از طرف نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

8-همکاری با مدرسه علمیه معصومیه در قالب مسئول پایه به مدت دو سال

9- فارغ التحصیل دوره چهارم موسسه تفحص سیره شهدا و اعزام به اردوهای راهیان نور به عنوان راوی دفاع مقدس

10-سابقه 15 سال روحانی عمره و عتبات با 7 سفر عمره و حدود 20 سفر عتبات و یک سفر به سوریه

11- مدیر مسئول نشریه تخصصی «ذکری» وابسته به معاونت پژوهش مدرسه فقهی امام محمد باقر علیه السلام به مدت 6 سال

12-نماینده طلاب شیراز در هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم

13-دبیر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم(نهادی خودجوش متشکل از اساتید جوان سطوح عالی حوزه علمیه قم)

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد مهدی محمدی روشن IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام علیکم خدمت دست اندر کاران مرکز مدیریت حوزه علمیه استان فارس اگر میشود با دقت متن زیر را بخوانید اگر حوزه علمیه مجازی باشد مضراتی دارد که عبارتند از: ۱)درس را متوجه نمی‌شوند ۲)درس را که متوجه نمی‌شوند هیچ درس هم نمی‌خوانند ۳)اگر حوزه علمیه مجازی باشد تقوا بچه ها زیاد نمی‌شوند ۴)اگر حوزه علمیه مجازی باشد خدا و امام زمان خود را به اندازه که داخل حوزه میشناند در خانه نمیشناسند ۵)اگر هدف حوزه علمیه این است که بچه ها کسب علم کنند و تقوایشان زیاد شوند باید حوزه های علمیه را حضوری کرد ۶)درخانه بچه ها با پدر و مادر رو دروایسی دارند که نماز شب بخوانند ولی در حوزه راحت میتوان نماز شب خواند ۷)بچه ها به امیدی آمدند حوزه که ساخته شود و اگر حوزه نباشند خراب تر میشوند ۸)بچه ها همه دوست دارند حوزه علمیه حضوری باشد ، اگر حوزه حضوری باشند بچه ها درس را بهتر میفهمند و اگر هم نفهمند مباحثه میکنند ولی در خانه علاوه بر اینکه نمی‌فهمند نمی‌توانند مباحثه کنند ,,,, و اگر واقعا به بچه های حوزه علمیه أهمیت میدهید و میخواهید روی تحصیل علم و تقوایشان کار کنید بهترین راه این است که حوزه را حضوری بفرمایید (یاعلی)
  • محمد مهدی محمدی روشن IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    سلام علیکم خواهش میکنم از شنبه حوزه ها رو حضوری کنید
  • فریدونی فاطیما IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
    0 1
    دزد تمام زندگیم برد حال بادوبچه تو یروستا با ی خانه کوچیک بی گاز دارم زندگی میکنم مدرک سطح ۲ از حوزه گرفتم اینم سرنوشتم