چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
جریان های انحرافی

حوزه/ یکی از مواردی که طلاب همیشه باید مورد توجه داشته باشند، وجود برخی جریانات منحرف در جامعه است، لذا طلاب باید با بینش سیاسی و انقلابی خود از این جریانات که هدفی جز تخریب جایگاه حوزه و روحانیت ندارند، به شدت دوری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه صبح امروز در جلسه ای با طلاب مسئول حجرات مدرسه سفیران خانم الانبیاء(ص) سنندج اظهار داشت: اصلی ترین و بنیادی ترین ویژگی یک طلبه بعد از علم، تقوا و تهذیب، مسئله نظام و انضباط در کارها و در امور روزمره زندگی است.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج با اشاره به اینکه نظم، طلبه را در مسیرش موفق خواهد کرد، افزود: فراگرفتن کامل، جامع و عمیق دروس دینی و حوزوی در کنار پرورش روح و نفس، دو خصیصه مهم برای ورود یک طلبه به جامعه می باشد.

حجت الاسلام کاوه با تاکید بر اینکه نگاه جامعه به شما نگاهی عمیق و تیزبینانه است، اظهار داشت: بی شک شما از مدارس علمیه فارغ التحصیل می شوید و به عنوان مبلغ دین شناخته خواهید شد، لذا سعی کنید از حضور خود در مدرسه علمیه نهایت استفاده را ببرید.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء(ص) سنندج ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود همیشه باید مورد توجه داشته باشند، وجود برخی جریانات منحرف در جامعه است، لذا طلاب باید با بینش سیاسی و انقلابی خود از این جریانات که هدفی جز تخریب جایگاه حوزه و روحانیت ندارند، به شدت دوری کنند.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم در پاسخگویی به شبهات دینی دشمنان دچار درماندگی نشویم، باید کتب بزرگان دین مانند کتب علامه شهید مطهری را به خوبی مطالعه و مطالب آن را به معنای واقعی درک نماییم.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در دوران تحصیل  مسئله مهم ورزش که یکی از تاکیدات موکد رسول اکرم (ص) است را هرگز به دست فراموشی نسپاریم، زیرا ورزش هم باعث تندرسی جسم انسان می شود و هم باعث فراخ فکر و اندیشه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha