پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار آیت الله اراکی با آیت الله اعرافی

حوزه/ آیت‌الله محسن اراکی که از تیرماه سال 1391 با حکم مقام معظم رهبری، مسئولیت دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای از سمتش کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت‌الله محسن اراکی که از تیرماه سال 1391 با حکم مقام معظم رهبری، مسئولیت دبیرکلی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را بر عهده دارد، با صدور بیانیه‌ای از سمتش کناره‌گیری کرد.

متن بیانیه در ادامه می‌آید:

به فضل الهی جهان اسلام پس از گذراندن دوران طولانی و سیاه ظلم و استعمار غرب و تحمل جنایت‌های آمریکا و اسرائیل و حکام مستبد دنباله‌رو آنان، امروز در پرتو انقلاب نورانی حضرت امام خمینی (ره) و مردم آزاده ایران اسلامی و تدبیر و حکمت خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای متع الله المسلمین بطول بقائه الشریف وارد مرحله‌ای جدید از تحولات شده است و نتیجه این نور، بوجود آمدن محور مقتدر مقاومت است.

این جبهه با پشت سر گذاردن تجارب ارزنده در مواجهه با غرب و استکبار، امروز روح عزت و هویت را در کالبد مسلمانان دمیده است.

بی‌شک از مهم‌ترین علل موجده چنین پدیده‌ای حمایت‌ها و توصیه‌های رهبران حکیم انقلاب اسلامی به مسلمین جهان است که در صدر این توصیه‌ها و تدبیرها دعوت به توحید کلمه است.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در راستای جامه عمل پوشاندن به همین مهم تشکیل شد و با حمایت‌های رهبر حکیم انقلاب و مدیریت علمای کرام، نقش برجسته و تعیین کننده‌ای در وحدت اقوام و مذاهب اسلامی در دو عرصه داخلی و خارجی داشته امروز بحمدلله قاطبه امت اسلامی مساله وحدت را بصورت یک‌ گفتمان غالبی پذیرفته است.

اکنون و پس از حضور چند ساله اینجانب در سمت دبیر کلی این مجمع مبارک و با قدردانی و سپاس بی‌پایان از اعتماد رهبر عظیم الشأن انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای حفظه‌الله‌تعالی به این کمترین، عزم آن دارم که با توجه به ضرورت تمرکز در مساله تولید علم و خدمت در حوزه‌های علمیه به منظور ایفا کردن هر چه بهتر نقش این نهاد مبارک در رسیدن به تمدن نوین اسلامی و همچنین ضرورت مساله کادرسازی برای انقلاب بزرگ اسلامی، در حوزه‌ مقدسه قم متمحض شده و به پژوهش و درس و بحث بپردازم.

ان‌شاءالله مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز با تدبیر و حمایت رهبر انقلاب اسلامی و ورود نیروهای مومن، عالم، انقلابی و تازه‌نفس با سرعت بیشتری به سوی نقاط آرمانی تصویر شده حرکت خواهد کرد و بنده نیز تجربه ناچیز خویش را در طبق اخلاص تقدیم برادران عزیز در آن مجمع خواهم کرد.

از خداوند منان سلامتی وطول عمر مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) و همت بلند، توفیق روزافزون و دوام سلامتی همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی را خواستارم.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
محسن اراکی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha