جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت فعالیت حوزویان در فضای مجازی افزود: فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی، مسئله‌ای است که طلاب و روحانیون نسبت به آن مسئولیت سنگینی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه خواهران گرمه، با اشاره به رسالت حوزویان، اظهار کرد: حب ولایت و اهل‌بیت یکی دیگر از مهم‌ترین اهرم‌های استواری اعتقادات است.

وی ادامه داد: در این راستا باید به امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) تمسک جست که روضه خواندن برای مصیبت امامان معصوم یکی از راهکارهای بهره بردن از اهرم حب ولایت و ائمه اطهار (ع) است.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باوجود تبلیغات دشمنان اسلام و غرب مشاهده می‌کنیم که مسلمانان و دوست داران اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم و در اربعین حسینی از تمام نقاط دور و نزدیک دنیا خود را به عراق می‌رسانند تا در راهپیمایی نجف به کربلا شرکت کنند.

حجت‌الاسلام سالاری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به بانوان طلاب و مدرسین مدرسه علمیه گرمه اظهار کرد: حضور در علمیه مسئله است اما نکات پیرامون علم‌اندوزی مسئله‌ای دیگر است.

وی خطاب به طلاب گفت: به درس خواندن بپردازید اما باید توجه داشت که در مسیر علم‌اندوزی باید به خداوند نیز متوسل شد و همواره در مسیر تحصیل رضایت الهی را مدنظر قرار دهیم.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با تأکید بر فعالیت در فضای مجازی افزود: فعالیت و تبلیغات در فضای مجازی، مسئله‌ای است که طلاب و روحانیون نسبت به آن مسئولیت سنگینی دارند.

وی گفت: باید طلاب و حوزویان بیش از بقیه اقشار جامعه به تأثیر فضای مجازی بر جامعه اهمیت دهند و در خصوص تبلیغات دروغین دشمنان اسلام آگاه باشند.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری می‌فرماید که اهمیت پرداختن به فضای مجازی به‌اندازه انقلاب اسلامی است و باید در نظر داشت که امروز فعالیت نداشتن در فضای مجازی و وابسته نبودن به آن دیگر فضیلت و نکته مثبتی محسوب نمی‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: تقوای گریز، تقوای درست و کارآمدی نیست و باید تقوای ستیز را مدنظر قرار داد و نباید برای در امان ماندن از گزند فضای مجازی و پیامدهای منفی آن از آن گریخت بلکه باید با برنامه‌ریزی و بصیرت بالا با پیامدهای منفی آن جنگید و دیگران را نیز از آن مطلع ساخت.

وی در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) در خصوص نحوه ارتباط دانش آموزان و مدرسان مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: امام ششم به اهل علم توصیه می‌کند وجود خود را با خویشتن‌داری و سنگینی بیارایید، اگر معلم هستید نسبت به دانش آموزان خود تواضع کنید و اگر دانش‌آموزید نسبت به استاد خود فروتن باشید و از علماء متکبر نباشید که رفتار باطلتان حق شما را ضایع می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha