پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه تنكابن

حوزه/ امام جمعه تنکابن گفت: جنسیت ملاک فضیلت انسان نیست، گرامی ترین انسان با تقوا ترین آن هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سیدمهدی هدایتی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره)تنکابن ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، در خصوص میزان اثر گذاری طلاب و مبلغات در جامعه، بیان کرد: انسان به عنوان موجودی که گل سر سبد جهان آفرینش است، بر انسان ها، نباتات و جمادات اثر گذار بوده و این قدرت تاثیر گذاری نعمتی است که از جانب خداوند سبحان به انسان عنایت شده است؛ البته هر تاثیر گذاری ارزش ندارد و تاثیر گذاری ارزشمند باید در راستای اثر معنوی مثبت باشد.

وی با اشاره به قدرت تاثیر گذاری بانوان نسبت به مردان، با نقل روایتی از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله وسلم) اظهار کرد: جنسیت ملاک فضیلت انسان نیست، گرامی ترین انسان با تقوا ترین آن هاست؛ در قرآن کریم هم پروردگار متعال با  واژه «ایها الناس» انسان ها را مورد خطاب قرار می دهد و مطابق تحقیقات پژوهشگران، قدرت تاثیر گذاری بانوان بیش تر از مردان است.

امام جمعه تنکابن در مورد نقش مادر در حفظ بنیان خانواده، اعلام کرد: عصمت امامان معصوم (علیهم السلام) به تنهایی برای تداوم نسل امام کافی نیست؛ بلکه مادر نقش به سزایی در کنار امام معصوم دارد، به طوری که ازدواج امیر مومنان(علیه السلام) با حضرت ام البنین (سلام الله علیها) موجب حضور حضرت قمر بنی هاشم(ع) در سرزمین کربلا شد.

وی در خصوص نقش بانوی مسیحی در حادثه کربلا، گفت: ام وهب که به مدت ده روز از مکتب حسینی درس گرفته است، مادرِ شهید شد و در تاریخ نامش مانده گار گردید.

حجت الاسلام هدایتی با اشاره به اهمیت نظم با نقل روایتی از حضرت علی (علیه السلام) خطاب به طلاب تاکید کرد: انسان منظم، انسان با تقوا است؛ بنابراین شما باید نقش خود را در تحکیم و ثبات خانواده درست انجام داده و بین خانه و تربیت فرزند و همچنین درس و بحث تعامل ایجاد کنید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: شما خواهران طلبه باید  با تاسی از سیره  سازنده معصومین و عمل همه جانبه ی خود الگویی تمام عیار در جامعه و بهترین مبلغ باشید و در زمینه تبلیغ جهادی کار کرده و صدای دین را به گوش بانوان سرتا سر دنیا برسانید که ان شاءالله به زودی پرچم پر افتخار انقلاب از دستان رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) به دستان مبارک امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) برسد.

انتهای پیام313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha