پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غفوری

حوزه/ قائم مقام حوزه های علمیه کشور در امور استان ها، شرایط مالی و بودجه حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و گفت: طی 40 سال گذشته از نظر شرایط مالی و بودجه ای سخت ترین شرایط بر حوزه ها گذشت و در واقع اکنون در دوران قحطی مطلق به سر می بریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، پیش از ظهر امروز در جلسه تودیع و معارفه مدیر مدیر حوزه علمیه استان فارس که در مسجد شهدا شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه این ایام یادآور آغاز جنگ تحمیلی است، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدای روحانیت و تمام شهدا را گرامی می داریم.

وی در ادامه شرایط مالی و بودجه حوزه های علمیه را مورد توجه قرار داد و افزود: طی 40 سال گذشته از نظر شرایط مالی و بودجه ای سخت ترین شرایط بر حوزه ها گذشت و در واقع اکنون در دوران قحطی مطلق به سر می بریم.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در امور استان ها در ادامه با اشاره به شرایط اقتصادی حوزه ها، تصریح کرد: در لایحه امسال بودجه پیشنهادی، یک سوم آن در پیشنهاد دولت کم شد، که البته مجلس اضافه کرد، بنابراین شرایط مالی که پیش آمد شرایط استثنایی و بسیار دشوار بود.  تکلیف حوزه و مدیریت در این مدت چه بوده است، برای پرداخت همین حداقلی اساتید و کادر ناچار به قرض شدیم.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مرکز مدیریت با روحیه جهادی وارد کار شده است، عنوان کرد: با این شرایط تا کنون حدود 500 برنامه و طرح تولید شده است؛ امروز مرکز مدیریت حوزه علمیه در قله ای ایستاده است که می تواند ادعا کند هر مطلبی که متوجه حوزه است را با کار کارشناسی پاسخ خواهد داد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری اضافه کرد: اگر موقوفات حوزه ای در مدار قرار گیرد، مشکلات برطرف خواهد شد؛ 190 هزار موقوفه حوزه ای شناسایی شده اما هنوز در مدار قرار نگرفته است.

وی به برگزاری کرسی دروس فقه در قم و استان ها اشاره کرد و بیان داشت: امروز 30 کرسی درس فقه معاصر  به ضمیمه گروه های علمی که همراه این دورس تشکیل شده در قم دایر است و برای اینکه این مباحث بسیار پخته  برگزار شود، در استان ها نیز دروس خارج فقه و اصول تقویت می شود ، امروز 31 کرسی در استان ها در حال برگزاری است.

قائم مقام حوزه های علمیه کشور در امور استان ها با اشاره به وظایف طلاب و روحانیون و آینده شغلی آنان، ابراز کرد: وظیفه حوزه و روحانیت که در مسیر انبیا قدم گذاشته اند همان وظیفه هدایت گری سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است و 200 کارویژه در عرصه های مختلف تعریف شده که حدود 50 مسیر آن بسیار پر جمعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری حوزه علمیه استان فارس را یکی از سه حوزه بزرگ تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه دانست و تصریح کرد: سه حوزه تهران، فارس و خوزستان بزرگترین حوزه های تحت اشراف مرکز مدیریت حوزه های علمیه هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha