جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نواب

حوزه/ سومین همایش ملی فقه، هنر با حضور شخصیتهای حوزه و دانشگاه و هنرمندان، دیماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید محمد حسین نواب پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع سومین همایش ملی فقه، هنر در مدرسه اسلامی هنر برگزار شد گفت: تاکنون 30 مقاله در موضوعات فقه و سینما و تئاتر به اساتید فقه واصول سفارش داده شد و چکیده بعضی از آنها در فراخوان خواهد و متن کامل آن در کتاب منتشر خواهد شد.       مدیر مدرسه اسلامی هنر افزود: در همایش اول و دوم به فقه و مسائل کلی پردخته شده و در همایش سوم فقه هنر و سینما و تئاتر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: معتقدم هر چه قدر ابعاد فقهی مسائل مشخص شود، قوانین آن شفاف تر خواهد شود و کار اداره ارشاد در  وضع قوانین راحت تر خواهد بود.

حجت الاسلام نواب گفت: سینما در این 40سال ادای دین به انقلاب و دین کرده و هر آنچه در توان داشته برای اثر گذاری به میدان آورده و امروز سینمای ایران، اخلاقی است و در جهان به عنوان اخلاقی می شناسند در بخش فقهی در تلاش هستیم ابعاد فقهی سینما را بهتر مشخص کنیم چون معتقدیم هر چه ابعاد فقهی آن مشخص تر شود، سایر مسائل هم مشخص تر می شود؛ نمونه بارز آن فیلم رستاخیر است به دلیل این که چون ابعاد فقهی این فیلم مشخص نشد مورد استقبال جدی قرار نگرفت. پس هر چه ابعاد فقهی سینما بهتر مشخص شود، به نفع همه خواهد بود.

مدیر مدرسه اسلامی هنر افزود: در موضوع سانسور هم اگر ابعاد فقهی آن مشخص شود باز هم به نفع همه خواهد بود چرا که اگر ابعاد آن مشخص نباشد گرفتار سانسور سلیقه ای می شود، مردم و ... گرفتار خسران می شوند.

وی بیان داشت: هدف از سانسور این است جامعه در ابعاد اخلاقی کمتر متضرر شود ولی اگر این ابعاد مشخص نباشد وسلیقه ای عمل شود، ضررهای آن دو چندان خواهد بود. بهر حال سانسور و مشخص شدن ابعاد فقهی آن به نفع مردم و جامعه و حتی نظام خواهد بود.

حجت الاسلام نواب گفت: قرار است در همایش سوم ابعاد فقهی سینما و تئاتر و سانسور در چارچوب فقه جواهر تعیین و مشخص شود.

مدیر مدرسه اسلامی هنر افزود: مهلت چکیده مقالات تا نیمه آذر و برگزاری همایش هفته آخر دیماه خواهد بود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha