پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه بصیرتی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) صحنه

حوزه/ مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جمع طلاب شهرستان صحنه گفت: شهدا جان دادند تا ما هرگز تسلیم ننگ و ذلّت سلطه دشمنان نشویم و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، احمد رجبی، روز شنبه، در جلسه بصیرتی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس؛ در جمع طلاب، اساتید مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) شهرستان صحنه، اظهار داشت: جنگ تحمیلی 8 ساله عراق علیه ایران، تنها جنگ دو کشور نبود، بلکه جنگ ابرقدرت های دنیا با ایران اسلامی بود.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر هنوز از جنگ 8 ساله به عنوان حماسه بزرگ و دفاع مقدس یاد می شود، به خاطر آنست که ملت انقلابی با حداقل توان دفاعی مردانه جنگیدند، ادامه داد: فرزندان رشید ایران اسلامی با اعتقاد محکم و بضاعتی ناچیز به مصاف کسانی رفتند که از ماشین جنگی برخوردار بودند و تمام کشورهای اروپایی در آن نقش داشتند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه ایران اسلامی هرگز به منظور فزون خواهی و قدرت طلبی وارد عرصه جنگ تحمیلی نشد، اظهار کرد: روحیه غیرت فرزندان این آب خاک بود که به تأسی از مکتب انسان ساز عاشورا، در تحقق شعار «هیهات منّاالذله» کوشیدند و به دنیا ثابت کردند، مرگ سرخ به از زندگی ننگین است.

 وی تصریح کرد: شهدا جان دادند تا ما هرگز تسلیم ننگ و ذلّت سلطه دشمنان نشویم و از کیان و حیثیت اعتقادی خود دفاع کنیم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه وقتی جبهه استکبار و نظام سلطه، تحمل انقلابی آنهم با محتوای اسلام و مبارزه با ظلم ظالمان و استعمارگران بین المللی را نداشت، دستور حمله صدام بعثی را به کشور ما صادر کردند، ادامه داد: جنگ تحمیلی در حقیقت نبرد جبهه کفر با ایران اسلامی بود.

 رجبی افزود: در دفاع مقدس بسیج همگانی مردم دلاور ایران بیش از هر چیز نشان از وحدت ملی و التزام جمعیِ ایرانیان به حفظ منابع و مرزها و سرمایه های ملی بود. از برکات دفاع مقدس همین بس که چشم طمع جبهه استکبار را به گنجینه های کشور قطع و فهمانید که نمی توانند با زر و زور و تزویر ملتی را به استشمار خود در آورند.

 مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سرنوشت هر ملتی به دست خود اوست و این سرنوشت هر چه باشد بر آینده آن ملت تأثیر خواهد گذاشت، گفت: یکی از مقاطع سرنوشت سازی که ملت رشید ایران هوشمندانه در آن حضور یافت و سهم مهمّی در رسالت تاریخی خود ایفا نمود، دوران «دفاع مقدس» بود.

این کارشناس فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از ثمرات بزرگ و نتایج عظیم آن رشد جهان اسلام در سراسر جهان بخصوص درکشورهای اروپایی را به دنبال داشته و علت اصلی منازعه آمریکا و ایران، اسلام گرایی از نوع ناب محمدی(ص) است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha