پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سالگرد انقلاب یمن

حوزه/ ده ها هزار یمنی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر با حضور در میدان "باب الیمن" در شهر صنعا راهپیمایی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ده ها هزار یمنی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب 21 سپتامبر با حضور در میدان "باب الیمن" در شهر صنعا راهپیمایی کردند.

تظاهرات کنندگان با دست گرفتن عکس سید عبد الملک الحوثی رهبر انقلاب یمن، پوستر های مناسبتی و شعار آزادی فریاد "هیهات منّا الذّلة"، " شعار برائت"، "ای دنیا انقلاب کن" و "در مقابل اشغالگران مقاومت می کنیم" و شعار های دیگر سر دادند.

راهپیمایی "آزادی و استقلال" با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد، سپس شیخ شمس الدین شرف الدین مفتی یمن، محمد علی حوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و نمایندگان احزاب سیاسی مخالف تجاوز عربستان سعودی، سخنرانی کردند.

شیخ شمس الدین در سخنان خود گفت: قبل از انقلاب بسیاری بر یمن سلطه داشتند و بر تمامی امور ملت یمن حکومت می کردند و مستکبران در گذشته انقلاب های یمن را ناکام می گذاشتند، امّا انقلاب 21 سپتامبر در برابر شکست و ناکامی استوار ماند و از طمع ورزی های متجاوزان مطلع شد.

وی افزود: ما باید بر توکل بر خداوند متعال در برابر ظالم بایستیم و متجاوزان را به عقب برانیم.

احزاب سیاسی: انقلاب 21 سپتامبر در حقیقت با خواست و اراده ملت انجام گرفت

محمد الزبیری از طرف احزاب سیاسی مخالف تجاوز سعودی سخنرانی کرد و گفت: انقلاب 21 سپتامبر در حقیقت با خواست و اراده ملت انجام گرفت، لذا توانست تمامی اقشار را برای مقابله با دشمنان امت به سمت خود جذب کند.

وی افزود: آنچه در استان های جنوبی یمن جریان دارد، محکوم است و هدف از آن تجزیه یمن می باشد.

الزبیری از اقدام رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جهت تحقق صلح و استقرار استقبال کرد.

محمد علی حوثی: ما برای تحقق حق و عدالت انقلاب کردیم

محمد علی حوثی عضو شورای عالی سیاسی اشاره کرد: انقلاب 21 سپتامبر آغاز راه انقلاب هایی است که به دنبال اصلاح فرهنگی، فکری و اجتماعی هستند.

حوثی با بیان اینکه ملت ما تسلیم در برابر استکبار و خودکامگی را نمی پذیرد، گفت: یمن پیش از انقلاب از مشکلات بسیار زیادی رنج می برد و ما برای تحقق حق و عدالت انقلاب کردیم و همچنان به این راه ادامه می دهیم.

این تجمع و راهپیمایی در استان های مختلف یمن از جمله؛ اب، حجه و استان های دیگر برگزار شد و حاضران تاکید کردند: انقلاب یمن در امتداد قیام امام حسین (ع) و حضرت زید بن علی (ع) بود که با ظلم و ستم مبارزه کردند.

آنان افزودند: آمریکا و صهیونیست ها ، مزدوران سعودی و اماراتی خود را علیه یمن وارد جنگ کردند تا این انقلاب را که از مهمترین مبانی آن مسئله فلسطین است، نابود کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha