جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اندیشه بسیجی امروز به عنوان «لبیک یا خامنه ای» در سطح منطقه فراگیر شده است و این را از سخنان چند روز قبل سید حسن نصرالله به راحتی می توان مشاهده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی،امشب در اجتماع بزرگ بسیجیان خراسان جنوبی، با بیان اینکه موجودی است که از نظر استعداد بی نهایت است، اما از نظر غریزی ضعیف است، گفت: انسان به گونه ای آفریده شده که برای پرورش استعدادهای نیاز به زندگی جمعی دارد که به صورت همکاری با هم تبادل امکانات می کنند و این موجب شکوفایی استعدادهای انسان می شود.

وی با بیان اینکه حکومت از دیدگاه دین و عقل یک ضرورت اجتناب ناپذیر است، افزود: همه سرمایه های انسان در همین دین بروز پیدا می کند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان وقتی اجتماعی زندگی می کند باید قانون داشته باشد و براساس قانون زندگی کند، اظهارداشت: چنانچه انسان براساس دین و قانون زندگی نکند حال و روز او از وحشی داخل جنگل هم بدتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه قانون یک ضرورت است، اما همین قانون خود ضمانت اجرا می خواهد، افزود: باید در کنار حکمت حکومت عدل باشد و راه این از طریق کسب و اجرای علم است.

وی با بیان اینکه اوجب واجبات برای بشر یک حکومت صحیح قانون مند دانش بنیان عادل معاب است، افزود: پیامبران هم برای ایجاد حکومت عدل مبعوث شدند، به همین دلیل دشمنان آنها سعی داشتند تا پیامبران را از صحنه به هر طریقی خارج کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همواره افراد تابع نفس همواره مزاحم راهکار جامعه بزرگ انسانی بودند و الان هم این طور است، افزود: اینها انسانها را به نحوی به بردگی می خواهند که انسانها در خدمت منافع شخصی آنها باشد، اما چنین جامعه ای هرگز رشد نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه بدتر از گناه فرعون، گناه کسانی است که از او طبعیت می کنند، گفت: در دین مقدس اسلام همواره کوچکترین کمک به ستمگر گناه کبیره است.

وی با بیان اینکه در روایات داریم که هر قومی شایستگی همان حکومتی دارد که بر آن ها حاکم است، چون آن حکومت بدلیل همراهی یا بی تفاوتی خود آن قوم به وجود آمده است، گفت: نباید مشکلات را به گردن دیگران انداخت، چنانچه تاکنون طبق آنچه دین خواسته عمل شود هیچ فرصتی برای تخلفات باقی نمی‌ماند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه چنانچه انسانها رهبر عدل را همراهی کنند، عدل در جامعه حاکم خواهد شد، گفت: برای نجات از ظلم تک تک جامعه وظیفه دارند که رهبر الهی را همراهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کسانی که در کربلا در کنار امام حسین(ع) ماندند، در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شدند، گفت: افرادی که بصیر بودند در کربلا در کنار رهبر خود ایستادند.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha