سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام حسین

حوزه / حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه امام حسین(ع) در یک مسیر مبهم و نامعلوم قدم نگذاشت، گفت: حضرت شفاف‌ترین افق را پیش رو داشت و می‌دانست که کشته می‌شود و اهل‌بیتش به اسارت می‌روند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام‌ مصطفی کرمی، شامگاه شنبه در مجلس عزاداری حضرت ابا عبدالحسین(ع) که در منزل حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: این سؤال مطرح است که چرا امام حسین(ع) زنان و بچه‌ها و اهل‌بیت خود را در سفر کربلا با خود همراه کردند و اگر قصد امام حسین(ع) نظامی بود، حضور آنان در قافله امام(ع) چه توجیهی دارد.

وی افزود: حتی عده‌ای اساس نهضت امام حسین(ع) را بر اساس همین سئوالات و  ذوق و یا استحسان شخصی منکر شدند و برخی شبهات را بازگو می‌کنند که می‌توان از فرمایشات آن حضرت، غرض ایشان را از به همراه بردن اهل‌بیت خود به دست آورد.

سخنران این مراسم گفت: قاعده‌ این‌گونه نیست که انسان در این شرایط خانواده خود را به همراه خود ببرد، انسان اگر احتمال دهد که به خانواده او کم حرمتی شود و یا تعرضی رخ می‌دهد، هیچ فردی اقدام به خطر نمی‌کند اما باید دانست که حضور زن و بچه در این سفر قاعده نیست بلکه یک استثنا است.  

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) قصد و سودای جنگ نداشت چراکه ایشان خانواده را با خود به سفر پر خطر کربلا برد، از سوی دیگر دشمنان خواستند که به زور از ایشان بیعت بگیرند و آن حضرت را اذیت کردند، آن حضرت فرمودند که حرکت من، یک حرکت فرمایشی و دستوری است چراکه در عالم رؤیا پیامبر اکرم(ص) را دید که فرمودند که به سمت عراق خارج شو که خدا می‌خواهد تو را کشته شده ببیند و خداوند می‌خواهد که خانواده‌ات را به زنجیر اسارت ببیند.  

حجت‌الاسلام کرمی تصریح کرد: امام حسین(ع) در یک مسیر مبهم و نامعلوم قدم نگذاشت بلکه آن حضرت شفاف‌ترین افق را پیش رو داشت، ایشان می‌دانست که کشته می‌شود و اهل‌بیتش به اسارت می‌روند، حتی حضرت زینب(س) نیز می‌دانست که اسیر می‌شود.

وی عنوان کرد: حفظ دین و حفظ ناموس هر دو واجب است اما امام حسین(ع) دیدند که اگر بخواهد ناموس خود را حفظ کند، دین از بین می‌رود، شالوده و اساس مذهب در خطر بود و حفظ دین از همه چیز واجب‌تر است، از سوی دیگر اگر حضرت زینب(س) اسیر نمی‌شد امروز هیچ صحبتی از کربلا و نهضت امام حسین(ع) نبود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha