پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کلاس درس طلاب

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان این که بیش از دو هزار طلبه در مدارس علمیه مازندران مشغول تحصیل هستند، گفت: آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مناسبی برای جهش علمی طلاب خواهد بود.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی فعالیت علمی ۲۵ مدرسه علمیه در سراسر استان نیز آغاز می شود.

وی با بیان این که بیش از دو هزار طلبه از سطوح اول تا سوم در مدارس علمیه مازندران مشغول به تحصیل هستند، افزود: آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مناسبی برای جهش علمی طلاب خواهد بود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حدود ۲۰۰ استاد پاره وقت و تمام وقت وظیفه تدریس علوم دینی در سطح مدارس علمیه استان را عهده دار هستند، بیان داشت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته شاخص های علمی در حوزه علمیه استان مثبت است.

حجت الاسلام قائمی به رشد و رونق شاخص های علمی طی سال های اخیر در سطح مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: رسیدن به چنین جایگاه علمی مناسبی با تلاش های شورای استان، مدیران و اساتید مدارس علمیه به دست آمده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر چندین رشته تخصصی در سطح مدارس علمیه استان مشغول فعالیت هستند، بیان داشت: همزمان با سال تحصیلی جدید نیز رشته حقوق وقضای اسلامی برای نخستین بار فعالیت خود را در مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر آغاز کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، میزان استقبال طلاب از رشته های تخصصی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: همین امر موجب تقویت و رشد رشته های تخصصی در سطح سایر مدارس علمیه استان شده است.

حجت الاسلام قائمی با اشاره به این که خوشبختانه ظرفیت های علمی بسیار مناسبی برای تربیت و پرورش طلاب نخبه و با استعداد در سطح مدارس علمیه استان وجود دارد، افزود: حوزه علمیه مازندران در میان سایر حوزه های علمیه کشور از یک سابقه روشن تاریخی برخوردار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز تقویت مراکز حوزوی یک اصل مهم و قابل پذیرش است، بیان داشت: در شرایطی که دشمن شبانه روزی می کوشد تا ارزش های دینی در جامعه اسلامی کمرنگ شود، تقویت مراکز دینی و حوزوی یک ضرورت بسیار مهم است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران همچنین به فعالیت کرسی های رسمی دروس خارج در مدارس علمیه استان اشاره کرد و گفت: آغاز رسمی این دروس در سه مدرسه علمیه استان از مهاجرت بی رویه طلاب به سایر مناطق کشور جلوگیری خواهد کرد.
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha